پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفته سرد و بارانی و برفی پیش روی آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی به استان، شاهد بارش باران هستیم که این وضعیت بارش باران تا روز دوشنبه در مازندران تداوم دارد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تا روز پنج‌شنبه این هفته جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان گاهاً مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

 

وی بیان کرد: بیشینه دمای روز چهارشنبه مربوط به سیاه‌بیشه ۱۹ و شهرهای ساری، قائم‌شهر، آمل، گلوگاه، بندر امیرآباد، دشت‌ناز و کیاسر با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده و کمینه دمای صبح روز چهارشنبه از آلاشت و سیاه‌بیشه با ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی به استان، شاهد بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما از سمت غرب مازندران هستیم که به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی گسترش پیدا می‌کند.

 

اسدی تصریح کرد: این وضعیت بارش باران همراه با کاهش شدید دما در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه به‌دلیل تقویت سامانه بارشی و هوای سرد در مازندران تداوم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران در این مدت به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: هرچند بارش باران از اواسط هفته از میزان بارش و ابرناکی هوا کاسته می‌شود اما هوای سرد تا پایان هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: از جمعه تا دوشنبه هفته آینده در جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف، مه‌آلود بودن و کاهش دید اتفاق می‌افتد که موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه می‌شود.

 

hava-kiasar

 

اسدی در مورد وضعیت دمای هوا، بیان کرد: میزان کاهش دما با توجه به حداکثر دمای قبل از ورود این سامانه بارشی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های برخی از مناطق مازندران وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی اعلام شده بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله بخش باغبانی، زراعی و دامی تمهیدات لازم را بیندیشند.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران از روز جمعه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی به‌ویژه صید و صیادی مناسب نیست.

 

hava-2

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.