پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگرانی از بابت انتقال زباله بین مردم چهاردانگه بسیار جدی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی صبح امروز در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای تکمیل دو کارخانه زباله‌سوز ساری و نوشهر به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه برای بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز ساری وعده‌های زیادی داده شده است، تصریح کرد: قول بهره‌برداری در پایان سال 98 باید با بررسی همه‌جانبه مطرح شود چرا که تنش‌های اجتماعی منطقه چهاردانگه به دلیل مشکلات انتقال زباله جدی شده است.

انتقاد از تکرار آمار میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه زباله‌سوز ساری 

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به آمارهای متعدد مطرح شده درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه زباله‌سوز ساری، گفت: این آمارها چندین سال مطرح می‌شود اما میزان پیشرفت‌ها متناسب با زمان نیست.

دغدغه ابراهیمی‌کارنامی در ارتباط با عدم پیشرفت فیزیکی مناسب کارخانه زباله‌سوز ساری با تأیید محمد محمدی‌تاکامی مدیرکل امور شهری استانداری مازندران مواجه شده است.

مدیرکل امور شهری و استانداری مازندران نیز خاطر نشان کرد: جلسات متعددی در فرمانداری، شهرداری و سازمان شهرداری‌های کشور برای ساماندهی زباله‌سوز ساری برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه نگرانی از بابت انتقال زباله بین مردم چهاردانگه بسیار جدی است، افزود: با وساطت فرماندار ساری و بابت قولی که برای بهره‌برداری پروژه زباله‌سوز ساری تا پایان سال 98 داده تا حدودی تنش‌ها کاهش  یافته است.

تأیید تکراری بودن آمار میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه زباله‌سوز ساری 

 محمدی‌تاکامی با اعلام اینکه رضایت کامل از روند ساخت ابنیه کارخانه زباله‌سوز ساری نداریم، گفت: در حال حاضر 10 نفر برای تکمیل ساختمان کارخانه زباله‌سوز ساری کار می‌کنند که با این روند در موعد مقرر تعیین شده پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی با اعلام اینکه برای پروژه زباله‌سوز ساری 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: تلاش‌های جدی برای تکمیل این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

پا درمیانی معاون عمرانی

مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: کارگروهی با مسؤولیت رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و مسؤولیت این کارگروه به سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار اسبق مازندران داده شده و قرار است جلسه‌ای برای ساماندهی زباله مازندران تشکیل شود.

وی اضافه کرد: قبل از تشکیل جلسه بازدید میدانی از وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری و نوشهر در دستور کار است و امیدواریم پروژه‌های کارخانه زباله‌سوز در استان به بهره‌برداری برسد.

رازجویان در ارتباط با مشکلات پسماند بابل، گفت: در این بخش نیاز به توجه ویژه است و باید تنش‌های اجتماعی این مباحث هم جدی گرفته شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر بنا به اطلاعاتی که مسؤولان استانی منتشر کردند، روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران در ایام عادی تولید می‌شود که میزان زباله‌های تولیدی استان در ایام تعطیلات به دو برابر وضعیت فعلی می‌رسد.

اما و اگرهای کارخانه زباله‌سوز در مازندران

بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز در ساری و نوشهر یکی از برنامه‌های راهبردی جدی در استان عنوان و از سال 95 قول بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز ساری مطرح است اما تاکنون این پروژه به نتیجه مطلوب نرسیده است.

زمان بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز نوشهر در سنوات گذشته به صورت جدی انتهای سال 97 اعلام شد اما در حال حاضر چشم انتظار تامین اعتبار 25 میلیارد تومانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.