پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران شرایط میزبانی شما را ندارد! به مازندران سفر نکنید

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مازندران یکی از استان‌های گردشگرپذیر ایران در تمام فصول سال می‌باشد. هر سال در ایام اسفند ماه مردم مازندران خود را آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می‌نمودند. یکی از دلایل ورود مسافران به مازندران، مهمان نوازی مردم با صفای این دیار می‌باشد که علاوه بر جاذبه‌های خدادادی ایرانیان را از سراسر کشور به سوی خودش می‌کشاند.

متاسفانه از اواخر بهمن، مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا وارد کشور و استان مازندران شد که سلامت مردم جامعه را به شدت در معرض خطر انداخت. مبارزه با این مهمان ناخوانده راهی جزء رعایت بهداشت عمومی و فردی و عدم تجمع ندارد، چون شیوع ویروس کرونا بشدت زیاد است.

در این شرایط حساس بهداشتی حاکم بر مازندران به دلایل ذیل امکان میزبانی از مهمان عزیز  را ندارد و بهترین حالت بسته بودن راه های مازندران به روی مسافران است تا سلامت  خودشان و هم مردم مازندران بیشتر از این آسیب نبیند.

1- مازندران الان رتبه سوم کشور در بیماری ویروس کرونا را دارد یعنی وضعیت مازندران قرمز است. این وضعیت برای مردم مازندران و هم مسافران عزیز بسیار خطرناک است.

2- کمبود وسایل بهداشتی،  مردم مازندران از تامین وسایل بهداشتی مانند، ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده در مضیقه می‌باشند و با ورود مسافران این کمبود دو چندان می‌شود پس ازنظر اماکانات بهداشتی شرایط پذیرش شما مهمانان را نداریم.

3- به علت اینکه تعداد زیادی در مازندران درگیر ویروس کرونا می‌باشند، مراکز بهداشتی مازندران جوابگوی مراجعات مردم بومی این استان نیست لذا با هجوم مسافران این کمبود بیشتر شده و سلامت  مسافران و مردم مازندران بیش از این در معرض تهدید قرار می گیرد.

4- احتمال گسترش بیشتر  ویروس کرونا بین مسافران و مردم بومی مازندران.  چون هرچه تجمع مردمی بیشتر باشد فرصت انتقال این بیماری بیشتر خواهد بود.

5-تمام مراکز تفریحی و اقامتی در مازندران تعطیل است. عدم آمادگی لازم برای پذیرش مهمانان. به علت بسته بودن هتل ها، خانه مسافر، ستاد اسکان و…  باعث سردرگمی مسافران خواهد شد.

6- احتمال در گیری مردم بومی به دلایل شرایط بهداشتی پیش  آمده با مهمانان عزیز خاطره تلخی را برای مسافران و مردم بومی رقم می زند. در صورتی که مردم مازندران به مهمان نوازی شهره هستند و هم مهمانان قدرشناس  میزبان خود هستند.

7- به توصیه همه پزشکان تنها را مبارزه با این بیماری ماندن در خانه ها می‌باشد. پس مسافران عزیز خانه های شما از همه جا امن تر می‌باشد پس رخت سفر به مازندران را نبندید.

8- انشاالله با رفع این بیماری با امکانات بیشتر مردم مهمان نواز مازندران با افتخار میزبانی شما هم وطنان عزیز را انجام خواهند داد. الان ممکن است میزبان خوبی برای شما نباشیم ، چون شرایط میزبانی شما  مردم بزرگوار ایران سرافراز را نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.