پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراوری کیوی، درآمد باغداران را ۱۵ درصد افزایش می‌دهد

0

محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره کیوی مازندران که در نشتارود شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود: برای ارزآوری بیشتر در بخش صادرات، باید کیوی های زیر و درشت تولیدات باغداران پس از فراوری صادر شود.

وی بهترین اندازه کیوی صادراتی را ۷۰ گرم اعلام کرد و گفت: پس از فرآوری و صادرات کیوی با اندازه های ریز و درشت نه تنها درآمد باغداران بیشتر خواهد شد، بلکه همه کشاورزان و باغداران به تولید بیشتر این محصول صادراتی تشویق می شوند.

طهماسبی همچنین بر ضرورت بسته بندی مناسب محصولات کیوی برای عرضه در بازار بویژه بازارهای جهانی تاکید کرد و هشدار داد: نباید در این زمینه ها کوتاهی صورت گیرد.

نخستین جشنواره تخصصی کیوی مازندران امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی در نشتاورد شهرستان تنکابن برگزار شد.

مازندران به لحاظ برخورداری از شرایط مناسب اقلیمی نظیر خاک با کیفیت و نور کافی خورشید ، بیشترین میزان تولید کیوی کشور را در اختیار دارد و از حدود هشت هزار هکتار باغ کیوی کشور، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن متعلق با مازندران است.

بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته باغداران مازندران ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت کردند و از این مقدار حدود ۹۰ هزار تن به ارزش ۹۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.