پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| مجوز و موافقت اولیه ورود و تجهیز MRI در آمل پیش‌بینی شد/ وعده راه‌اندازی بزودی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان«بیش از ۶۰۰ هزار مازندرانی چشم انتظار یک دستگاه ام.آر.آی» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، شهرستان آمل پایلوت درمانی شهرهای محمودآباد، نور، چمستان، رویان، فریدونکنار و بابلسر بوده اما فاقد دستگاه ام. آر.آی است.

بیماران شهرستان ۴۰۰ هزار نفری آمل و شهرهای یاد شده که بیش از ۶۰۰ هزار نفر هستند برای گرفتن عکس ام. آر.ای باید به چالوس یا ساری مراجعه کنند.

بیماران و همراهان آنها برای رفت و برگشت به هر کدام از این شهرها باید نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر مسافت طی کنند که علاوه بر هزینه داشتن، رنج و درد این سفر بیشتر باعث اذیت بیماران و همراهان آنها می‌شود.

با توجه به اینکه شهرستان آمل با چهار بیمارستان دولتی پایلوت درمانی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت بهداشت سال‌ها از اختصاص یک دستگاه ام. آر. آی به این شهر دریغ می‌کنند در حالی که مرکز استان دارای چند دستگاه ام. آر.آی است.

اختصاص دستگاه ام. آر.آی خواسته چندین و چند ساله مردم آمل و شهرهای یاد شده است اما مسوولان به هیچ عنوان به این درخواست جواب مثبت ندادند تا ۶۰۰ هزار مازندرانی لااقل از یک دستگاه ام.آر.آی بهره‌مند شوند.

شهر بابل چون دارای دانشگاه علوم پزشکی است، اگر بیماران آمل و شهرهای یاد شده به این شهر مراجعه کنند، باید پول پرداخت کنند چون آمل و شهرهای دیگر یاد شده زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند و اجبارا باید به ساری یا چالوس مراجعه کنند که این مسافت رنج و درد بیماران را مضاعف می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی این سال‌ها هیچ‌وقت با این درخواست مردم موافقت نکرد، در صورتی که ساری دارای چندین دستگاه ام. آر.آی و هر سال به دستگاهای تصویربردای پزشکی جدید مجهز می‌شود حتی به شرق مازندران که کلا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و فاصله با ساری ۵۲ کیلومتر است ام. آر.آی اختصاص دادند اما به شهرهای مرکزی مازندران که ۶۰۰ هزار نفر جمعیت و نزدیک‌ترین فاصله با ساری ۷۰ کیلومتر است، ام. آر.آی اختصاص نمی‌دهند.

تقاضا داریم این مشکل بزرگ که مستقیما با سلامتی بیماران و شهروندان ارتباط دارد، پیگیری کنید که دعای بیش از ۶۰۰ هزار نفر با شما خواهد بود.

دکتر تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، درباره گلایه یک شهروند آملی در خصوص نبود دستگاه MRI در شهرستان آمل، اظهار کرد: در حال حاضر مجوز موافقت اولیه ورود و تجهیز یک دستگاه MRI  یک ونیم تسلا جهت نصب دربیمارستان ۱۷ شهریور آمل پیش‌بینی شد که دانشگاه به‌دلیل شرایط تحریم و شرایط مضاعف بیماری کووید ۱۹ موفق به نصب و راه‌اندازی نشده است.

وی افزود: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اعلام همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: همچنین در حال حاضر در  شهرستان آمل یک دستگاه MRI  یک و نیم تسلا  در بیمارستان شمال این شهرستان فعال است که با بیمارستان‌های دولتی همکاری لازم را دارد و به بیماران این شهرستان و شهرهای همجوار خدمات MRI ارائه می‌دهد و با تمامی بیمارستان دولتی آمل و شهرستان‌های همجوار (نور ، محمودآباد و… ) قرارداد ارائه خدمت با تعرفه دولتی دارد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.