پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله ساری به جویبار منتقل نمی‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، طی چند روز گذشته موضوع انتقال زباله ساری به جویبار از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی داغ شد و به رسانه های رسمی نیز کشید.

بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که تنها کمتر از یک هفته زباله ساری به خاطر مشکلاتی که در محل دپوی قبلی در منطقه چهاردانگه پیش آمده بود، به منطقه ای در جویبار منتقل می شد و اکنون دیگر متوقف شده است.

رئیس شورای شهر جویبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به مدت سه روز آن هم در دوره سرپرستی شهرداری جویبار روزانه دو ماشین زباله ساری به این منطقه منتقل می شد که خاتمه یافته است.

محمد فقیه با بیان اینکه البته اعضای شورا از انتقال زباله به شهر جویبار اطلاعی نداشتند، افزود: سرپرست شهرداری هم به شورا اعلام کرد که به دلیل قرار داشتن در دوره تحویل و تحول در شهرداری این موضوع به اطلاع شورا نرسید.

رییس شورای شهر جویبار با اظهار این که شهرهای همجوار باید در شرایط بحرانی به کمک هم بشتابند، گفت: مدتی است که مرکز استان درگیر مشکل در محل دپو زباله شده است و با دستور مقام های استانی زباله ها به شهرهای هم جوار به مدت ۳ روز انتقال داده شد.

وی افزود: اگر اعضای شورا همان موقع در جریان قرار می گرفتند، اطلاع رسانی ها بهتر انجام می شد و خود شهرداری نیز می بایست در این باره اطلاع رسانی می کرد تا مردم احساس نگرانی نکنند.

شهردار جویبار هم به خبرنگار ایرنا گفت: از زمانی که مسئولیت شهرداری جویبار را برعهده گرفته ام ، هیچ زباله ای به این شهرستان منتقل نشد.

همت محمد نژاد با اعلام این که جویبار خودش در زمینه انباشت زباله مشکل دارد، افزود: از استان برای حل مشکل زباله شهر ساری با من تماس گرفتند و وقتی توضیحات لازم را در باره مشکلات منطقه و دپوی زباله ارائه کردم ، قانع شدند و اصراری در این زمینه وجود نداشت.

وی معضل زباله را مربوط به همه شهرستان های مازندران دانست و گفت: البته در زمان بحرانی همه شهرهای همجوار باید به کمک هم بشتابند.

شهردار جویبار به افتتاح کارخانه زباله سورز ساری در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود: این کارخانه و تفکیک زباله از مبدا می تواند حجم تولیدی زباله را تا ۵۰ درصد برای شهر جویبار کاهش دهد .

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.