پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رهایی محکوم به قصاص از چوبه‌دار

0

ایسنا/مازندران رییس شوراهای حل اختلاف مازندران گفت: با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و با گذشت اولیاء دم، محکوم به قصاص، بالای چوبه‌دار از مجازات رهایی یافت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد با بیان اینکه این قتل در شهرستان بابل اتفاق افتاد که مقتول به قتل رسیده است، اظهار کرد: پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و توسط دادگاه حکم به قصاص نفس متهم صادر شد که  پس از تایید این رأی توسط دیوان عالی کشور، پرونده جهت اجرا ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و پس از برگزاری جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و مذاکره با اولیاء دم رضایت شکات در لحظات آخر حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند.
رییس شوراهای حل اختلاف مازندران خاطرنشان کرد: علیرغم ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع اینگونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش چشم پوشی کنند.
اسماعیل نژاد با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان و همچنین اولیاء دم مقتول به لحاظ اعلام گذشت، گفت: حلاوت و شیرینی حاصل از عفو و بخشش بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف دراستان مازندران فعال است، افزود: در ۷ ماه گذشته  ۹۶ هزار و ۸۷۹ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد و حدود ۹۹ هزار و ۷۱ پرونده با تلاش مجموعه مختومه شده است که در بین پرونده‌های قابل صلح ۱۲ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده منجر به صلح و سازش و به این ترتیب از ورود بیش از۱۲ هزار پرونده به دادگستری ممانعت شده است.
رییس شوراهای حل اختلاف مازندران یادژآور شد:  همچنین در ۸ ماه گذشته،۱۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش صددرصدی صلح وسازش در مورد قصاص نفس داشتیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.