پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حسین‌زادگان: ستاد مفاخر در مازندران تشکیل شود

0

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه انجمن کتابخانه های استان با بیان اینکه جای ستاد مفاخر در مازندران خالیست، گفت: این ستاد برای شناسایی و الگوسازی مفاخر استان به مردم و بویژه جوانان به صورت بسیار وزین و شکیل ایجاد شود.
وی افزود: به منظور معرفی و تجلیل از مفاخر استان در زمینه کتاب و کتاب خوانی، کمیته ای با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورزش، کتابخانه ها و استانداری تشکیل شود.
استاندار با اشاره به اینکه احساس مسئولیت نسبت به توسعه و گسترش یک حوزه کاری خیلی مهم است، از بی توجهی برخی  مسئولان نسبت به مفاخر علمی و فرهنگی در استان مازندران انتقاد کرد و اظهار داشت : استان برای پیشرفت نیازمند رفتارهای دلسوزانه و بی وقفه همه ی مسئولان است.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: امیدوارم بتوانیم در مسیری گام برداریم که مردم به دوران مدیریت ما افتخار کنند.
در پایان این نشست استاندار مازندران از زحمات و خدمات ارزنده آرزو ولی پور، مدیرکل کتابخانه های استان در ارائه طرح های خلاقانه و نوآورانه و برپایی جشنواره های مختلف تقدیر و تشکر نمود.
در بیست و هفتمین دوره هفته ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته در یزد برگزار شد استاندار مازندران و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به عنوان منتخب و برگزیده ملی مورد تقدیر قرار گرفتند.
انجمن کتابخانه های مازندران در سال ۹۵ در این استان تشکیل شد.
مازندران ۱۱۵ کتابخانه با یک میلیون و ۶۸۰ هزار جلد کتاب دارد که به طور میانگین برای هر۲ شهروند مازنی یک جلد کتاب درکتابخانه های این استان وجود دارد و ۱۵ کتابخانه نیز در این خطه شمال کشور نیمه کاره است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.