پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بوی خوش خدا‌ در سفره‌های رمضان/ توزیع 7 هزار نان مهربانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 خبرگزاری فارس سوادکوه ـ معظمه نقی‌پور| در مورد تکریم و اطعام نیازمندان‌ در دین ما سفارش بسیاری شده است، امروزه نیز پیرو همین آموزه‌های دینی و با الگو قراردادن گذشتگان خود٬ زنجیره این سنت حسنه را قطع نکرده‌اند‌.

*بوی خوش خدا‌ در سفره‌های افطاری

ماه مبارک رمضان٬ فرصتی برای همدلی جامعه٬ به‌منظور کاهش و رفع احتیاج‌های نیازمندان است.

رمضان امسال که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا٬ رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است٬ شاهد خلق حماسه‌های جهادی و تلاش مردم٬ مراکز نیکوکاری و خیرین هستیم.

 

همه در تلاشند با کاهش آلام جامعه٬ رمضان شیرینی شکل دهند تا تلخی کرونا٬ فراموش شود. گویی این روزها٬ نسیم بهشتی در تمام کوچه‌ پس کوچه‌ها وزیدن گرفت و به اخلاص بندگان بی‌ادعا٬ طراوتی بخشید٬ طراوتی که بوی خوش خدا را در سفره‌های افطاری پررنگ‌تر کرده است.

* اجرای طرح اطعام‌مهدوی به همت فرد خیّر و مردم

طرح «اطعام‌مهدوی» از جمله برنامه‌هایی است که مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید باهمت یک فرد خیّر در حال اجرای آن است.

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید سوادکوه، گفت: طرح اطعام‌مهدوی که توزیع تعداد ۱۰۰ پرس غذای گرم در شب‌های ماه مبارک رمضان است و تا پایان آن نیز ادامه دارد٬ در پل‌سفید در حال اجرا است و هزینه این طرح توسط خیّری که خارج از استان است٬ تأمین شد.

ابوالفضل گران با بیان اینکه مردم نیز در اجرای این طرح٬ نذورات خود را تحویل می‌دهند٬ افزود: عده‌ای از مردم نیز نذر‌های خود را مانند برنج٬ گوشت و مرغ تحویل آشپزخانه می‌دهند٬ و هر شب تعداد ۱۰۰ پرس وعده سحری بین خانواده‌هایی که تحت پوشش مرکز نیکوکاری هستند٬ توزیع می‌شود و قرار است چند وعده افطار نیز٬ در آشپزخانه تهیه شود.

 

وی رعایت اصول بهداشتی در تهیه و پخت غذای این طرح را مطابق تأیید شبکه بهداشت دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بیماری کرونا٬ شرایط خاصی را پدید آورد و برای اینکه مشکلی پیش نیاید و کار طبق اصول و قوانین باشد٬ از مرکز بهداشت٬ مأمور برای بازدید آوردیم و پس از تأیید٬ مجوز لازم را از رئیس مرکز بهداشت٬ دریافت کردیم.

گران ادامه داد: آشپزهای ما نیز کارت بهداشت گرفته‌اند و این غذای گرم به مدت ۲۰ شب که در مجموع تعداد ۲ هزار پرس خواهد شد٬ توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح «مؤمنانه» نیز سبدهای کالا به مناسبت رمضان توزیع می‌شود، افزود: در کل منطقه‌ روستایی راستوپی٬ ولوپی و شهر پل‌سفید بیش از ۳۰۰ خانواده زیر پوشش داریم که توانستیم تاکنون ۱۰۰ سبد کالای رمضان بین آنان توزیع کنیم و بقیه نیز تا پایان ماه مبارک٬ توزیع خواهد شد و این بسته‌ها در قالب طرح مؤمنان٬ با کمک مردم٬ خیرین و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تهیه شد که هزینه هر بسته به ارزش ۲۵۰هزار تومان است.

 

* خیّری که نان سفره‌های نیازمندان را تامین می‌کند

یکی از کارهایی که این روزها در پل‌سفید٬ آموزه‌های مکتب علوی را به زیبایی به تصویر کشید، توزیع نان رایگان بین نیازمندان است.

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید٬ توزیع نان رایگان بین نیازمندان را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ماه رمضان برشمرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان٬ ۷ هزار نان بین نیازمندانی که شناسایی شده‌اند و آماری که خود خبازان دارند٬ توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این نان‌ها برای صاحبان نانوایی‌های نقاط مختلف شهر٬ واریز شد و هر روز نان رایگان٬ بین جامعه هدف٬ توزیع خواهد شد و هزینه نیز توسط همان خیّری که در طرح اطعام‌مهدوی٬ کمک کرد٬ پرداخت شد.

* جهادگران مشغول کار هستند

 

گران با بیان اینکه جهادگران این مرکز در حال ساخت مسکن و تهیه کمک هزینه جهیزیه هستند٬ اظهار کرد: جهادگران ما علاوه‌بر فعالیت‌هایی که دارند در حال ساخت دو واحد مسکن و انجام دو مورد تعمیرات هستند و علاوه‌ بر آن توانستیم در خصوص تهیه جهیزیه٬ در ماه رمضان٬ مبلغ ۵ میلیون تومان به نوعروسی کمک کنیم.

 

وی بخشی از این هزینه‌ها را مربوط به خانواده‌هایی دانست که به دلیل کرونا امکان برگزاری مجلس ترحیم را ندارند و خاطرنشان کرد: مردم هزینه‌های برگزاری مراسم ترحیم نزدیکان خود را در اختیار مرکز نیکوکاری قرار می‌دهند‌ و در ماه مبارک رمضان٬ الویت این خانواده‌ها٬ بحث هزینه کردن برای مسکن و تهیه جهیزیه بود.

گران با بیان اینکه تمام فعالیت‌های نیروهای جهاد٬ با نظارت مجموعه نیکوکاری٬ انجام می‌شود٬ تصریح کرد: نیروهای جهادی ما٬ این روزها٬ مشغول آشپزی٬ تهیه و توزیع غذای گرم٬ توزیع سبد کالا و ساخت مسکن هستند و این فعالیت‌ها را رایگان و داوطلبانه انجام می‌دهند.

* فرصتی برای نوسازی مسجد قدیمی

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید٬ این روزها را فرصتی برای نوسازی مسجد قدیمی دانست و اظهار کرد: از آنجائیکه به دلیل بیماری کرونا٬ نماز در مسجد برگزار نمی‌شود٬ فرصتی شد تا تغییر و تحولی در مسجد که مسجد قدیمی شهرستان محسوب می‌شود٬ توسط جهادگران انجام شود، از جمله نقاشی ساختمان مسجد٬ تعویض موکت و پشتی٬ شست‌وشوی فرش٬ تعویض سیستم صوتی بود که تاکنون نیز بیش از ۱۵میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است.

گران با بیان اینکه گروه جهادی از فیروزکوه٬ به منظور کمک آمدند٬ افزود: گروه جهادی ما از خیران پول جمع‌آوری کرد و اکنون مشغول نوسازی٬ مسجد  قدیمی شهر پل‌سفید هستند و چون حجم کار بالا بود٬ تعدادی از اعضای گروه جهادی از فیروزکوه به پل‌سفید آمدند و در حال کمک‌کردن هستند.

 

وی با تشکر و قدردانی از مردم که همواره این مرکز را همراهی کردند٬ خاطرنشان کرد: در این مدت که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد٬ مردم نذورات قربانی‌شان خیلی بیشتر شده بود و تحویل مرکز می‌دادند و بین نیازمندان تقسیم می‌کردیم و از شب عید تاکنون ۱۲۰کیلو گوشت٬ توزیع شد.

 

گران، خاطر نشان کرد: در فروردین و اردیبهشت به٬ بیش از ۲۵۰ خانواده شهر پل‌سفید کمک کردند و با کمک‌های نقدی و غیرنقدی٬ در هزینه‌های ما شریک بودند.

* کمک برای چینش سفره الهی

بی‌جهت نیست که می‌گویند رمضان٬ ماه مهمانی خداست‌. میزبانی که بساطی از عشق٬ نیایش و عرفان برایمان می‌چیند و چه زیباست که عده‌ای در چینش این سفره٬ در کنار خدا هستند و با شاد‌کردن دل مؤمنان و نیازمندان٬ برگی از اخلاص٬ در نامه اعمالشان ثبت می‌کنند.

دل‌هایشان مملو از عشق به مولایی است که با تاریکی شب الفتی داشت و یتیم‌نوازی می‌کرد و دست نیازمندان را می‌گرفت.دنباله رو مکتب امیرالمومنین (ع) شدند و این روزها مردم٬ خیّران و جهادگران٬ مادیات را برای چشیدن طعم لذت‌های اخروی٬ نادیده می‌گیرند.

رمضان فرصتی برای به تصویر کشیده شدن زیبایی‌های معنوی شده است، فرصتی برای کاشت نیکی‌ها در مزرعه دنیا٬ و چه پربار درو خواهند کرد.

 

 

 /۸۶۰۱۵/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.