پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران در راس هیاتی عازم ولگاگراد روسیه شد

0

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: احمد حسین زادگان به دعوت رسمی استاندار ولگاگراد به این استان سفر کرده است.

عباس مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توضیح داد: این سفر چهار روزه است که طی آن نخستین سرای تجاری مازندران در خارج از کشور در ولگاگراد افتتاح می شود.

وی از دیدار با استاندار و سایر مقامات استان ولگاگراد ، بازدید از پروژه های مشترک و دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی دو استان به عنوان دیگر برنامه های سفر استاندار مازندران و هیات همراه به ولگاگراد یاد کرد.

مهدی گفت: اعضای هیات تجاری مازندران حدود ۱۰۰ نفر هستند که بیشترشان را فعالان اقتصادی، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تشکیل می دهند.
استان ولگاگراد با ۱۱۳ هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است. این استان در جنوب غربی روسیه واقع است و جمعیت آن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

روابط میان مازندران و ولگاگراد روسیه از سال پیش و پس از تجربه ناکام روابط با آستاراخان روی دور تند افتاد به گونه ای که از اردیبهشت ماه سال ۹۷ تاکنون سه هیات سیاسی – اقتصادی از آن استان به مازندران سفر کردند و از طرف مازندران هم علاوه بر سفر هیات های رسمی و غیررسمی ، نمایشگاه توانمندی های این استان سال پیش در ولگاگراد برگزار شد.

مرداد ماه پارسال پس از سفر هیات ۴۰ نفری از ولگاگراد به مازندران ، تفاهمنامه همکاری اقتصادی میان مازندران و ولگاگراد میان استانداران دو استان و همسو با برنامه های کمیسیون مشترک اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دومای روسیه به امضاء رسید تا نقشه راهی برای توسعه روابط دوجانبه باشد.

بر اساس آن تفاهمنامه که به امضای محمد اسلامی استاندار وقت مازندران و ” اندری ایوانوویچ بوچاروف ” استاندار ولگاگراد رسیده بود، مقرر شده بود تا حجم مبادلات میان دو استان رشدی جهشی یافته و در آینده نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.
علاوه بر این در آن سفر تفاهمنامه ای هم بین اتاق های بازرگانی دو استان و دانشگاه کشاورزی ساری و دانشگاه ولگراد روسیه امضا شده بود .

طبق آمار ولگاگراد سال گذشته ۶۳ میلیون دلار با ایران داد و ستد تجاری داشته است.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.