پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکمیل مجتمع فرهنگی رامسر نیازمند اعتبار است

0

عباس زارع در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند ساخت پروژه مجتمع فرهنگی رامسر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان دستگاه بهره بردار از مجتمع فرهنگی بوده و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه مجری مسئولیت ساخت مجتمع فرهنگی هنری را داراست و بعد از اتمام کار برای بهره برداری در اختیار این اداره قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با عنایت به استقرار این پروژه در باغ ۳۳ هکتاری رامسر و عدم اجازه ساخت و ساز در باغ از سوی سازمان میراث فرهنگی به مدت ۱۵ سال، علت اصلی عدم پیشرفت فیزیکی و فرسودگی بنای شده است، پس از رایزنی‌های استاندار با مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت ادامه پیشرفت بنای مذکور در سال گذشته اخذ و مجوزهای لازم صادر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: مسکوت ماندن چندین ساله پروژه موجب فرسودگی بنا شد و این تأخیر، مقاوم سازی ساختمان را برای اتمام کار مجتمع می‌طلبید.

وی افزود: در همین راستا، طبق توضیحات ارائه شده، اداره کل راه و شهرسازی در مرحله انتخاب پیمانکار جهت طراحی و انجام مقاوم سازی بنای فوق الذکر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور در سال ۹۸ مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از منابع استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار مصوب داشت، گفت: ۳۰ میلیون تومان از این اعتبارات، تخصیص یافت و اعتبارات در چهار ماه اول سال ۹۸ مصوب شده بودند.

زارع گفت: با رایزنی‌هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و راه و شهرسازی انجام شد، مقرر شد، ۱۲۰ میلیون تومان بودجه این اداره کل از شهرهای دیگر کاسته و به انجام امور پروژه رامسر تخصیص داده شود.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر گام اول آغاز پروژه، مقاوم سازی مجتمع مدنظر است و پس از آن تکمیل بنا از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 4912488
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.