پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

21 هزار میلیارد ریال زمین‌خواری در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: اراضی ملی و منابع طبیعی برای تداوم زندگی بشر و حق نسل آینده برای بقا و زندگی بهتر و منبعی برای توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: زمین ‌خواری یکی از جرائم اقتصادی بوده که زمین خواران صرفا با روش‌های نادرست ثروتی را تصاحب می‌کنند که خود هیچگونه نقشی در تولید آن نداشته که از اثرات آن می‌توان به گرانی بخش مسکن، روی آوری مردم به سمت شهرنشینی و عدم توسعه به بخش کشاورزی اشاره کرد.

میرفیضی خاطرنشان کرد: طمع‌ورزی مجرمان یکی از مهم‌ترین دلایل افراد برای تصاحب منابع طبیعی و خدادادی که حقوق عامه مردم و آیندگان است، محسوب می‌شود که تصاحب املاک و اراضی با جعل اسناد ملکی و هویتی، نشانه‌گذاری‌های خود ساخته و تبانی با افراد ذی نفوذ از نمونه‌های بارز آن است.

وی ادامه داد: تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو در سال‌های اخیر به معضلی جدی تبدیل شده که برای مقابله با آن، پلیس گام‌های موثری برداشته است.

میرفیضی تصریح کرد: در این راستا پلیس با به‌کارگیری توان اطلاعاتی، علمی و عملیاتی خود، اقدامات موثری را برای شناسایی زمین‌خواران و آزاد‌سازی زمین‌های تحت تصرف آنان در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، پلیس در مبارزه قاطعانه با جرائم اقتصادی از جمله زمین‌خواری موفق به آزادسازی 220 هزار متر از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح مازندران شدند.

این مقام ارشد انتظامی، ارزش مجموع زمین‌های آزادسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون را بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: توجه به موانع، چالش‌ها و راه ‌ای مقابله با زمین‌خواری و جرائم مرتبط با آن از راه‌های کاهش این معضل اقتصادی در جامعه است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: مقابله با زمین‌خواران به منظور حفظ حقوق آیندگان و جلوگیری از بین رفتن مواهب الهی و منابع طبیعی نیازمند یک عزم و اراده ملی و همگانی است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.