پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

1.8 تن انواع مواد مخدر در مازندران کشف شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: اعتیاد یک مسئله اجتماعی بوده و نتایج و آثار شومی که در ارتباط با مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید نوع ارتباطی است که با دیگر جرائم در جامعه دارد.

وی افزود: اعتیاد به موادمخدر یک معضل چند وجهی است که برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهکارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می‌شود.

میرفیضی با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مبارزه با موادمخدر، گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد، مقابله با سوداگران مرگ و عاملان افیونی در شش ماهه سال جاری 57 طرح ارتقاء امنیتی اجتماعی، 536 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 528 طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی استان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی مازندران، افزود: در اجرای این طرح‌ها که در سطح استان و شهرستان‌های تابعه به اجرا درآمد، ضمن توقیف 524 دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر، 32 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد و در مجموع 3600 خرده فروش و عامل افیونی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی از دستگیری 3200 معتاد متجاهر و معرفی این افراد به مراکز بازپروری ماده 16 و ماده 15 خبر داد و گفت: مبارزه با اعتیاد از اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری بوده که در این استان با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش 9 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان بودیم.

میرفیضی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف سنی بویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند،گفت: باید با برنامه‌ریزی‌‌های اصولی و منسجم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از طرف خانواده‌ها، مدارس، نظام‌ فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی مازندران از خانواده‌ها خواست برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می‌شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.