پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف 10 مورد احتکار به ارزش 97 میلیارد ریال در مازندران

0

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان این‌که هفته ناجا فرصت مغتنمی برای معرفی اقتدار و کارآمدی پلیس است، گفت: 10 مورد احتکار به ارزش 97 میلیارد ریال در مازندران طی 6 ماه نخست سال کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، «علیرضا باقری» در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی مازندران به تشریح برنامه‌های هفته ناجا در سال 97 پرداخت.

وی در این نشست با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا، گفت: رسانه‌ها در واقع نقش حساس و بی‌بدیلی در همه عرصه‌های اجتماعی دارند و در عصر حاضر شاهد حضور رسانه‌ها با نگرش و ابزاری نوین در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به دستاوردهای جدید علمی و اطلاعاتی در حوزه رسانه‌ها، اظهار کرد: با تخصص‌گرایی و رویکردهای علمی ایجاد شده در خبرنگاران، اخبار از حالت ایستایی خارج شده و با استفاده از ظرفیت‌های علمی، دانشی و نظریه‌های گوناگون علمی به حالت پویایی در آمده است.

وی با بیان این‌که امروز رسانه‌ها فارغ از زمان و مکان و موقعیت جغرافیایی در همه جا حاضرند، گفت: رسانه‌ها با تولید محتوا، انتقال مفاهیم و القاء فرهنگ و آداب و رسوم در گروه‌های کوچک و بزرگ جامعه می‌توانند نقش موثری را در ایجاد امنیت روانی در جامعه ایفا کنند.

معاون اجتماعی مازندران با اشاره به این‌که رسانه‌ها با تولید اندیشه در تولید امنیت و مهم‌تر از آن ارتقاء احساس امنیت در جامعه نقش موثری دارند، گفت: با کمک رسانه‌ها امنیت مطلوب و پایداری در استان وجود دارد.

باقری مخاطب‌شناسی، مدیریت زمان و گفتمان‌سازی را از کارکردهای مهم رسانه‌ها برشمرد و با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در شعار سال، تصریح کرد: در تحقق این امر نیروی انتظامی به‌منظور تأمین امنیت اقتصادی جامعه با همکاری دستگاه‌های مسئول گام‌های موثری را در این حوزه برداشته است.

وی با اشاره به این‌که زمانی امنیت مطلوب در جامعه ایجاد خواهد شد که پلیس در لایه‌های مختلف جامعه حضور فیزیکی داشته باشد، اظهار کرد: با کمک رسانه‌ها مولفه امنیت اجتماعی که همان حضور پلیس در لایه‌های مختلف اجتماعی است تحقق خواهد یافت.

باقری با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در شش ماهه گذشته گفت: با تدابیر انجام شده شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی در سطح استان بوده‌ایم.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصت مغتنمی برای معرفی اقتدار، کارآمدی، توانمندی پلیس در تأمین نظم و امنیت جامعه، افزایش منزلت اجتماعی پلیس، توسعه رویکرد جامعه محوری پلیس با جلب اعتماد عمومی، مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و سایر اقشار اجتماعی برشمرد.

دبیر ستاد برگزاری هفته ناجا مازندران با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی 97 گفت: نمایش جلوه‌هایی از اقتدار، کارآمدی، هوشمندی، دانش پایه محوری بودن و تخصص‌گرایی پلیس با بهره‌مندی از رسانه ملی، سایت‌های خبری، جراید و … از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

باقری هم‌چنین اظهار کرد: برپایی نمایشگاه تصویری حجاب وعفاف، دیدار با علماء، مراجع عظام، معتمدین و شوراهای اسلامی، تجلیل از شورای معتمد پلیس، تجلیل از حافظان قرآن کریم و تکریم از حافظان امنیت و تجلیل از خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در سراسر استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته به اجرا در خواهد آمد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان دستیابی به امنیت عمومی مقوله‌ای است مبتنی بر وفاق، همبستگی و مشارکت مردمی‌ که بر اثر افزایش فرهنگ و قدرت مشارکت‌پذیری همه جانبه آحاد جامعه به وجود می‌آید از همکاری همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه قدردانی کرد.

وی از کشف ۱۰ مورد احتکار طی شش ماه اخیر به ارزش ۹۷ میلیارد ریال و کشف ۲۰۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران خبر داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.