پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود تنها مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری مازندران در رامسر

0

رئیس دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) رامسر گفت: تأسیس مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت این دانشکده در سال‌های اخیر است که تنها مرکز تحقیقات پرستاری در استان مازندران بوده است.

«عباس شمسعلی‌نیا» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) پیش از سال 1362 به عنوان تنها آموزشگاه بهیاری در غرب مازندران و پس از آن تا سال 1366 به‌عنوان آموزشکده پرستاری ارائه خدمت کرده است و از سال 1366 به دانشکده پرستاری ارتقایافت و از سال 1372 تاکنون به‌عنوان دانشکده پرستاری و مامایی به تربیت دانش‌آموختگان اقدام کرده است.

وی افزود: این دانشکده از نیمسال اول 87-86 در رشته بهداشت عمومی با گرایش بهداشت خانواده در مقطع کاردانی، از نیمسال دوم 90-89 در رشته کارشناسی بهداشت عمومی و از نیمسال اول 94-93 در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی تاکنون دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) رامسر با اشاره به این‌که این دانشکده به‌عنوان یکی از مراکز آموزشی تأثیرگذار و ویژه در جهت تربیت دانش‌آموختگان کارآ و اثربخش با پذیرش نقش‌های آموزشی، پژوهشی، مراقبتی، محافظتی و مدیریتی در جهت مراقبت‌های بهداشتی و پرستاری برای آحاد جامعه بوده است، تصریح کرد: توجه ویژه به تربیت علاوه بر آموزش، پرورش روحیه ایثارگری، توجه به نیاز مددجویان و همه جانبه‌نگری در دانشجویان مورد تأکید مدیریت و اساتید است.

شمسعلی‌نیا گفت: توجه و تأکید به عدالت آموزشی، به روز بودن اطلاعات علمی، استفاده از تکنولوژی روز برای انتقال مفاهیم آموزشی، حفظ شأن و منزلت انسان‌ها به‌عنوان معلم برای اساتید، توجه به مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع برای مدیران و کارکنان مورد تأکید این دانشکده است.

وی افزود: دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) رامسر 12 عضو هیئت علمی رسمی، 4 عضو هیئت علمی طرح و تعهد و 4 عضو هیئت علمی با مرتبه استاد یاری دارد.

رئیس دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) رامسر خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت این دانشکده در سال‌های اخیر است که تنها مرکز تحقیقات پرستاری در استان مازندران بوده و در سه سال گذشته بیش از 40 طرح پژوهشی در این مرکز مصوب شده است که بیش از 35 مقاله پژوهشی در مجله‌های معتبر داخلی و خارجی توسط اعضای هیئت علمی این دانشکده چاپ شد هم‌چنین انتشار الکترونیکی مجله علمی دانشکده به نام سلامت و سالمندی خزر از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

شمسعلی‌نیا گفت: دانشجویان پرستاری از جمله دانشجویانی هستند که پس از فارغ‌التحصیلی به سرعت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی جذب کار می‌شوند، چون نیاز به پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور زیاد است.

وی یادآور شد: به دانشجویان پرستاری همیشه توصیه می‌کنیم از آنجایی که با حیات انسان‌ها سر و کار دارند باید دانش و مهارت خود را زیاد و بروز کنند و همیشه رعایت اخلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند و با بیمار ارتباط اصولی و خوبی داشته باشند.

رئیس دانشکده پرستاری فاطمه زهرا(س) رامسر اظهار کرد: دانشجویان پرستاری پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی، امکان ادامه تحصیل تا دوره دکتری را در داخل کشور دارند و دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل نباشند یک دوره طرح نیروی انسانی دو ساله دارند که پس از آن در امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شرکت کرده و استخدام می‌شوند هم‌چنین امکان استخدام در بیمارستان‌های دولتی را نیز دارند.

شمسعلی‌نیا تصریح کرد: پیگیری پروژه ساخت دانشکده در زمین پنج هکتاری مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بابل با پیگیری‌های مسئولان شهرستانی در سطح وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از فعالیت‌های مهم و استراتژیک در دست اقدام است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.