پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش ملی همیار مشاور پایان یافت/ اجرای طرح «هر کلاس یک مشاور»

0

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش پیش ازظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی همیار مشاور با اشاره به ارسال ۲۵۰ مقاله به همایش افزود: ۱۰ مقاله برتر و ۴۰ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تشکل همیار مشاور می تواند این ظرفیت را در مدرسه ایجاد کند، یادآور شد: این تشکل می تواند به ویژه در مدارس متوسطه اول و دوم می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. در فاز اول سعی کردیم دبیرخانه این همایش را با توجه به تجربه استان مازندران به این استان بسپاریم و اغلب کارهایی که در حوزه ستادی به معاونت پرورشی مازندران سپرده شد به خوبی برگزار شد.

شکوهی با بیان اینکه دو سال از زمان استقرار دبیرخانه همیار مشاور در مازندران می گذرد، گفت: محتواهای خوبی انجام شد و راهنماهای که برای همیار مشاور انجام شده و حتی نوع سازماندهی آنها در مدارس توانسته کار حوزه بهداشت روان و مشاوره را بهتر صورت دهد.

این مسئول با بیان اینکه جامعه ما با برخی آسیب های اجتماعی دست به گریبان است، افزود: تلاش گسترده ای نیاز است تا این تشکل به صورت علمی در مدارس پییاده شود که این همایش نیز در راستای این است. از ابتدا که کلید همیار مشاور زده شد به ظرفیت عظیم دانش آموزان در این حوزه توجه شد.

شکوهی استفاده از دانش‌آموزان را از جمله تردیدها در این زمینه دانسته و گفت: برخی تردیدها از طرف دانشگاهیان در این طرح وجود داشت. این همایش برای این است که ببینیم استفاده از دانش آموزان وهمسالان آیا می تواند گره ای از مشکلات بگشاید یا نه.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شده و ۱۰ مقاله با حضور هیئت داوران ارزیابی شد و مقالات خوب و قابل اتکایی بود که نشان می داد می شود بیش از این می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم دانش آموزان را بی مسئولیت و صرف آموزش های روزمره رها کنیم، تصریح کرد: باید از این ظرفیت در کنار سایر تشکل ها استفاده کرد. این تشکل از معدود تشکل هایی است که در حوزه بهداشت روان به صورت مستقل فعالیت می کند و لذا نیاز به صبر، حوصله و همراهی و همیاری همه دست اندرکاران دارد.

شکوهی یادآور شد: امسال براساس دستور معاون پرورشی وزیر شعار «هر کلاس درس یک همیار مشاور» را در سطح مدارس متوسطه اول داریم و امیدواریم این تشکل را تا پایان سال تحصیلی به آن ظرفیتی که تعیین کردیم برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.