پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرمایه‌گذاری شیلاتی در استان مازندران تقویت شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علی نجفی امروز در نشست مشترک با مدیرکل شیلات مازندران  با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت‌های شیلاتی مازندران، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شیلاتی در استان را یکی از مزیت‌های مهم و شاخص اقتصادی استان در کنار سایر فعالیت‌های بخش کشاورزی دانست.

وی افزود: باید از سرمایه‌گذاری وجذب آن در تمامی ابعاد اعم از تکنولوژی و تجهیزات نوین و سایر زیرساخت‌ها حمایت کرد و لزوم توجه به تقویت این بخش را با توجه به افزایش جمعیت مورد تاکید قرار داد.

نجفی تصریح کرد:  شیلات و فعالیت در آن یکی از حوزه‌های سودده در فعالیت‌های تجاری خارجی است و باید تلاش کرد در این بخش روابط خود را با کشورهای خارجی بویژه همسایه شمالی تقویت کرد.

محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران نیز توسعه پایدار آبزی پروری، صید آبزیان در دریا، بازسازی ذخایر آبزیان دریا، حفاظت ذخایر آبزیان، توسعه صنایع تبدیلی و رونق بازار آبزیان و صادرات را پنج ماموریت اصلی شیلات مازندران اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی تولیدات شیلاتی سال گذشته استان  800  میلیارد تومان بوده است، توجه ویژه به نیروی انسانی و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه آبزی پروری به ویژه آبزی پروری دریایی و پرورش ماهیان خاویاری در زمین‌های ساحلی، ایجاد و توسعه زیستگاه‌های طبیعی در قالب شیل گذاری برای تکثیر طبیعی آبزیان دریا را مهم ترین برنامه‌های کاری شیلات استان دانست.

محمدزاده بابل را قطب آبزی پروری استان به‌ویژه دربخش ماهیان گرم آبی برشمرد و تصریح کرد: در این شهرستان و روستاهای اطراف فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.