پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمه ۷۰۰۰ غیرقالیباف قطع شد/بدهی بیمه ای۲۳۹ میلیاردی شهرداری ساری

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر محمودی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از تامین اجتماعی بابلسر با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در قالب بیمه قالیبافان تحت پوشش بوده اند گفت: در راستای ساماندهی و حذف افراد غیرمرتبط، هفت هزار نفر از تحت پوشش این بیمه حذف شده اند.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۴ هزار نفر از کارگران ساختمانی در مازندران بیمه شده اند که هفت درصد حق بیمه را کارگران و بقیه را دولت تامین می کنند، به وجود ۱۳۵ هزار بازنشسته در استان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان ماهانه به بازنشستگان و مقرری بگیران بیکاری پرداخت می شود و این درحالی است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از بیمه شدگان طلب داریم.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ میلیارد تومان از نساجی مازندران طلب داریم افزود: برای وصول مطالبات نیازمند حمایت بخش های دیگر و رسانه ها هستیم زیرا اگر نساجی و صنایع چوب و کاغذ تعطیل شوند، شمار بیکاران افزوده می شود وتامین اجتماعی مکلف به پرداخت بیمه بیکاری است.

محمودی با بیان اینکه پنج هزار نفر از بازنشستگان مازندران مشمول طرح کرامت رضوی شدند افزود: وی شمار قالیبافان استان را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هفت هزار نفر از قالیبافان حذف شده اند و تاکنون هزار و ۵۹۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و نویسندگان تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران درباره بدهی شهرداری ساری به تامین اجتماعی گفت: طبق آمار ۲۳۹ میلیارد تومان شهرداری ساری تا آذر ۹۷ به تامین اجتماعی بدهکار و این بدهی مربوط به شهرداری، سازمان های تابعه و شرکت های پیمانکاری است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان شهرداری بابت پروژه های ساختمانی اداره کل از ما طلب دارد و درباره این میزان بدهی با شهرداری اختلاف داریم و موضوع در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.