پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهشهر میزبان همایش تقریب مذاهب شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، علی طاطیان امروز نشستی خبری اظهار داشت: آستان قدس رضوی با هدف توجه به نیازمندان و مستمندان و رفع محرومیت ها در عرصه امداد رسانی به نیازمندان کارهای مختلفی را در دست انجام دارد و با تلاش همه جانبه در این بخش فعال است.

وی گفت: این نمایندگی در طول سال فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد که در دهه کرامت فعالیت‌های آستان قدس رضوی در همه حوزه‌ها به اوج خود می‌رسد و فرهنگ رضوی رشد و گسترش بیشتری می‌یابد.

طاطیان از ثبت نام اولیه 300 متقاضی طرح خادم یاری در بهشهر خبر داد و گفت: سهمیه شهرستان 2400 نفر خادم یار است که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب، آمار خوبی برای خادم یاری ثبت شود.

وی یادآور شد: تهیه جهیزیه، وام جهیزیه، وام اشتغالزایی، کمک به بیماران  از دیگر فعالیت‌های این نهاد است و تاکنون 120 نفر از افرادی که به مشهد مشرف نشدند به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اعزام شدند.

خلیل سازگار مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی بهشهر نیز گفت: در تولیت جدید خدمات برای محرومان سراسر کشور و جهان که مورد توجه امام رئوف هستند، فعال شده و تشکیل کانون خادم یاری محلی و تخصصی یک مورد از این فعالیت‌ها است و در این بخش با شناسایی محرومان برای توسعه خدمات و رفع محرومیت‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک کانون محلی خادم‌یاری در نقاش محله بهشهر فعال است، یادآور شد: این کانون خدمات مختلف محلی، موضوعی یا تخصصی را ارائه می‌دهد.

سازگار افزود: یکی از اقدامات مهم کانون‌های خادم‌یاری در پی شناسایی افراد بی‌بضاعتی که نمی‌توانند به زیارت امام رضا (ع) بروند، بوده است و خدمات مختلف تخصصی هم ارائه می دهد.

دبیر برگزاری جشن بین المللی زیر سایه خورشید بهشهر گفت: برای دهه کرامت امسال و با حضور خدام امام رضا (ع) 15 برنامه در سطح شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

عبدالحسین روشی گفت: آستان قدس در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها از نیروهای مردمی استفاده می‌کند که همه نیروها افتخاری هستند.

وی افزود: دیدار مردمی با مردم روستاهای شهیدآباد و گرجی محله، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش تقریب مذاهب، جشن تکلیف دختران، دیدار با زندانیان، دیدار با نیروی انتظامی و برگزاری صبحگاه مشترک، گلریزان محرومان و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) از جمله این برنامه‌ها است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.