پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲۹ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های سیل زده مازندران اختصاص یافت

0

به گزارش خبرنگارایرنا، مفید غلامی روز شنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری افزود: تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبار که حدود ۶۲ درصد از مجموع اعتبار ابلاغی را شامل می شود به استان مازندران ابلاغ شده است.

وی گفت که این اعتبار برای مرمت و بهسازی راههای روستایی، تاسیسات آبفای شهری و روستایی، ایستگاههای هواشناسی، ایستگاه پمپاژ و سردهنه کشاورزی، شبکه برق، اصلاح خط انتقال آب، دیوار ساحلی حاشیه رودخانه های و معابر و تونل شهری استان اختصاص داده شد.

این مسئول افزود: اعتبار اختصاصی به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد از اعتبار درخواستی دستگاههای خسارت دیده ناشی از سیل است که در اختیار این دستگاهها برای بهسازی و مرمت قرار داده می شود.

غلامی گفت: بیشترین اعتبار اختصاصی برای مرمت و بازسازی مناطق سیلزده به حوزه آب و آب منطقه ای داده شد.

دبیر شورای برنامه ریزی مازندران ابراز امیدواری کرد تا با این اعتبار دستگاههای اجرایی هر چه سریعتر نسبت به مرمت؛ بازسازی و بهسازی تاسیسات زیربنایی مازندران اقدام کنند.

در سیل اسفندماه ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش زیربنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی مازندران خسارت وارد شد که حدود دو سوم از این خسارت ها به بخش کشاورزی و تاسسات زیربنایی بود.

پیش از این دولت افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب بلاعوض و تسهیلات بانکی برای کمک به جبران خسارت های ناشی از سیل به واحدهای مسکونی اختصاص داد که تاکنون بخشی از این اعتبار در اختیار سیلزدگان برای مرمت و احداث واحدهای خسارت دیده قرار گرفت.

براساس آمار در سیل اخیر به حدود ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شدکه تاکنون مرمت افزون بر ۴ هزار واحد خاتمه یافت و پیش بینی می شود حداکثر تا زمستان سال جاری تمام این واحدهای مرمتی و احداثی تکمیل و در اختیارسلیزدگان قرار بگیرد.

علاوه بر آن دولت برای کمک به خسارت های ناشی از سیل به بخش کشاورزی که حدود ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، در راستای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل بر اساس مصوبات هیات دولت، ۱۷۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۶۰ میلیارد تومان وام بانکی ۴ درصد به مازندران اختصاص داد که در این بخش نیز کمک های بلاعوض و تسهیلات به کشاورزان در دست پرداخت قرار دارد.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.