پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بومی‌سازی یکی از تجهیزات نفتی در محمودآباد مازندران

0

سبد حمل نفر در سکوهای نفتی و کشتی‌رانی با نام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط “روزبه نخستین” مخترع محمودآبادی امروز سه‌شنبه با حضور مسئولان این شهرستان رونمایی شد. 

روزبه نخستین سازنده سبد حمل نفر در سکوهای نفتی در مراسم رونمایی از این محصول افزود: با ساخت این سبد در داخل کشور  از واردات این محصول بی نیاز شدیم. 
 به گفته وی در حال حاضر این دستگاه به صورت ۱۰۰درصد و به صورت بومی در یک شرکت  دانش‌بنیان داخلی در حال ساخت است.
نخستین، خواستار حمایت از تولید داخلی سبد حمل نفر شد و افزود: در صورت حمایت از این محصول و تولید انبوه آن سالیانه حداقل ٢ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای صنایع بالادستی نفت در پی خواهد داشت.
وی این دستگاه را از نظر کیفیت هم ردیف با نمونه خارجی آن دانست و گفت: این دستگاه سبد حمل نفر مخصوص پرسنل است که در حال حاضر سبد ٤ نفره آن ساخته شده که با کمک این دستگاه می توان حمل نفر از کشتی‌های نفتی به سکو را انجام داد و این دستگاه قابلیت این را دارد که تا ٥٠ متر بالا رود.
به گفته نخستین، ساخت این دستگاه پنج سال زمان برده است و درحال حاضر ٩ عدد از این دستگاه ساخته شده که در اینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.

گفتنی است این مخترع تاکنون ٧٣ ابداع و اختراع داشته است که ساخت ژیرواسکوپ شبیه ساز و  هلی کوپترنجات  از مهمترین این اختراعات بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.