پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز

0

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات وزیران ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل محور هراز و تکمیل و احداث جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز در استان مازندران اختصاص یافت. ‎

وی افزود: این رقم در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در این محور و جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز اختصاص یافته است.

گفتنی است در ابلاغیه که از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شده است، استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌بایست مساله را پیگیری و گزارش عملکرد را به سازمان های برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارایه نمایند.  

 ساخت سد هراز که به عنوان سد ” منگول ” هم در طراحی های اولیه شناخته می شود در سال های ۶۹ و ۷۰ ردیف اعتباری در بودجه ملی کشور گرفت ، اما به دلیل اختلافات سیاسی ، زیست محیطی و اجتماعی ، عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال بعد در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه ای با همین نام در آمل در حال ساخت است و با آبگیری آن بخشی از جاده بین المللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلی‌ترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت. 

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان دهها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

به گفته یکی از مسئولان پروژه سد هراز قرار است  حدود یک سال از جاده موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود، و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث می شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.