پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

“حق”؛ گرفتنی است / شهامتی که کم کم در مسئولان مازندران “بیدار” می شود

یکی دو سالی هست که وارش نیوز در مورد بی توجهی مسئولان کشوری نسبت به مازندران چه در سنوات گذشته و چه در دولت فعلی فریاد می زند و با ارائه اسناد و مدارک و تحلیل های مستند ومنطقی این ایده را دنبال می کند که باید مسئولان مازندران از خواب غفلت بیدار شوند و نسبت به سرنوشت استان حساسیت لازم را پیدا کنند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: یکی دو سالی هست که وارش نیوز در مورد بی توجهی مسئولان کشوری نسبت به مازندران چه در سنوات گذشته و چه در دولت فعلی فریاد می زند و با ارائه اسناد و مدارک و تحلیل های مستند  ومنطقی این ایده را دنبال می کند که باید مسئولان مازندران از خواب غفلت بیدار شوند و نسبت به سرنوشت استان حساسیت لازم را پیدا کنند.

 

یکی از مواردی که بارها مورد تاکید قرار گرفت  عقب ماندگی استان های شمالی به ویژه مازندران در دهه های شصت تا هشتاد خورشیدی به واسطه وضع قوانین و مقررات دست و پاگیر و ایجاد موانع متعدد در راستای توسعه صنعتی و کشاورزی شمال بوده است.

 

استان های شمالی با تصویب این قوانین نه تنها از قافله پیشرفت و تعالی اقتصادی و اجتماعی بازماندند که به تعبیری هم از اینجا (کشاورزی) رانده شدند و هم از آنجا (صنعت) مانده شدند. یعنی در طی نزدیک به چهل سال پس از انقلاب اسلامی اکنون ما در شمال کشور نه صنعت درست وحسابی داریم و نه کشاورزی بدرد بخور که این اندک زمین های حاصلخیز و جنگل ها هم دارد به دست سودجویان از بین می رود.

 

یکی از مسئولان استانی که ظاهرا تصمیم گرفته است مصلحت اندیشی را کنار بگذارد و بالاخره به این نکات مهم اشاره کند دلاور بزرگ نیا  مدیرکل گردشگری استان است که در نشت خبری نوروز نود و پنج به نکات مهمی اشاره کرد.

 

بزرگ نیا به درستی به این نکته توجه کرده است که در حال حاضر تنها راه برون رفت استان از وضعیت رکود، توجه به گردشگری به طور ویژه و همه جانبه است و باید در برابر زیاده خواهی استان های کویری که با دلار هفت تومانی صنایع خود را سر و سامان دادند و اکنون پس از اشباع از آن شرایط در صدد وضع قوانینی در جهت محدود کردن گردشگری در شمال کشور و ارائه طرح “توزیع متناسب سفر” هستند با تمام توان ایستادگی کرد. اینکه چرا و به چه علت بحث توزیع متناسب سفر مطرح شده است خود جای تامل و پرسش فراوان دارد اما در اینکه باز هم کسانی در بدنه حاکمیت در صدد هستند تا سر شمال را بی کلاه بگذارند شکی نیست.

 

مسئولان ملی به دلیل کم توجهی به شمال و مازندران بدهکار مردم صبور و قانع این دیار هستند و نباید بیش از این در فکر سوء استفاده از نجابت شمالی ها باشند.

 

جا دارد تا دست اندرکاران استانی به ویژه مسئولان مربوطه در استانداری با قدرت به صحنه بیایند و به دور از مصلحت اندیشی ها و پست و مقام دولتی که دارند به دفاع از حق مردم مبادرت ورزند. 

 

نمایندگان مازندران هم با طرح این مباحث  در مجلس و با شیوه های اقناعی و اثباتی به همه نشان دهند که چه زیان بزرگی به شمالی ها وارد شده است و در صورتی که این اقدامات موثر نیافتادند حتی اگر لازم شد از تذکر و استیضاح هم استفاده کنند تا دیگران متوجه باشند که “شمال” هم آدم زنده دارد و حساسیت فقط در رسانه های نیست بلکه در نمایندگان و مسئولان هم وجود دارد و به یاد داشته باشیم که بر اساس تعالیم دینی “حق،گرفتنی است.

 

” و اگر خودمان اقدام نکنیم کسی دلش به حال ما نمی سوزد. در بخش های بعدی به بسط این موضوع با استفاده از نظرات کارشناسان و مسئولان مربوطه خواهیم پرداخت. وارش نیوز را دنبال کنید …

 

وارش نیوز – جواد اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.