پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عکس تاریخی از ولویه بالا – سال ۱۳۴۰

آقای ابراهیم کردان از روستای ولویه تصویری قدیمی و با ارزش از اهالی روستای ولویه از توابع دهستان پشتکوه چهاردانگه برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است.

3

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: تاکنون پایگاه خبری چهاردانگه جهت پاسداشت بزرگان منطقه تعدادی عکس تاریخی منتشر نموده است که موزد استقبال چشمگیر بازدید کنندگان محترم قرار گرفت. از آنجاییکه عکس های تاریخی یکی از اسناد با ارزش  و ماندگار می باشد، نشان دهنده نوع پوشش و وضعیت فرهنگی حاکم بر زمان خود می باشد. لذا پایگاه خبری چهاردانگه از تمام کسانی که عکس های ارزشمند دارند درخواست می نماید جهت انتشار در اختیار این پایگاه قرار دهند تا با نام آن ها منتشر شود.

 

در همین رابطه آقای ابراهیم کردان از روستای ولویه تصویری قدیمی و با ارزش از اهالی روستای ولویه از توابع دهستان پشتکوه چهاردانگه برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است.

 

این تصویر در سال ۱۳۳۹ گرفته شده و مربوط به عروسی حاج یوسف علی کردان از روستای ولویه بالا می باشد.

 

valueh

ردیف اول – از سمت راست نفر اول مرحوم قربان کردان –  نفر دوم میرزا هادی خاکسار – نفر چهارم محمدآقا حدادی

 ردیف اول -از سمت چپ نفر اول علی حدادی – نفر دوم حاج رستم کردان – نفر سوم یوسفعلی کردان (داماد)

 

3 نظرات
  1. اصغری می گوید

    داماد چه نونوار کرده! نفس همگی گرم باد

  2. شمشیربند می گوید

    باسلام
    انتشار عکس بدون اجازه ممنوع است لذا سوء استفاده از عکس های جمع اوری شده بدون اجازه از برادر حاج مرتضی شمشیربند که متولی جمع اوری عکس و دست نوشته های قدیمی اهالی روستاست و در انتشار کتابی به نام روستای من ولویه علیاء زحمات زیادی کشیده است از سوی دوستان هم محلی جای تامل دارد و لطف بفرمائید با اجازه از ایشان و ذکر منبع از کتاب مذکور ؛عکس ها در سایت قرار گیرد.(برای این عکس ها و دست نوشته ها چند سالی است که حاج مرتضی زحمات زیادی را کشیده است ) دست همه دوستان درد نکند.

  3. کردان می گوید

    سلام هم محلی سلام بردار و خواهر گرامی
    ما در روستایمان تا کنون هیچ برنامه ای برای جمع آوری آثار و عکس و دست نوشته نداشته ایم اما این برادر بسیجی مثل پدربزرگوارش شهید پاسدار سردار خلیل شمشیربند بی ریا کار می کند و با هزینه شخصی خود اقدام به جمع آوری آثار نموده و حتی برای خوشحالی دل مردم منطقه تعدادی بنر و بروشورهایی جهت همفکری و همکاری به چاپ رسانده است که به نظر می رسد تا کنون در منطقه ما کسی این کار ارزنده را نکرده است و به فکر کسی هم نرسیده بود و اما دست مریضاد به این برادر و خدا قوت. انشاالله دوستان دیگر هم در انتشار عکس ها دقت لازم را داشته باشند و از این برادر کمک بگیرند تا اطلاعات بهتر و بیشتری نسبت به گذشته و عکس ها به سمع و نظر همه اهالی محل برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.