پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیدار شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد با آیت الله خامنه‌ای

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: با همکاری حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد یادگار حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور، که در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سرپل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد، خاطراتی از زندگی کوتاه و اما پر بار و آموزنده آن شهید را  منتشر می نماییم تا درسی برای ما بازماندگان از راه جهاد و شهادت باشد.

shahid-soleimani-fard-1

(دیدار یار) دیدار با آیت آلله خامنه ای

تازه انقلاب شده بود.طلبه های جوان که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، سر از پا نمی شناختنه و گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند؛ امام روح الله وظیفه طلبه‌های  جوان را حضور در مناطق محروم ورفع فقر مادی و فرهنگی به جای مانده از دوران طاغوت بیان کردند…

ولی الله که دلش  مالامال از عشق به امام بود با عده ای از طلاب  عزم منطقه محروم زاهدان کردند!  محرومیت ها بیداد می‌کرد  و این طلبه های جوان انقلابی در دو سنگر بیان معارف اسلام ناب محمدی و رفع محرومیت ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند…

نا امنی اشرار و ضد انقلاب زخم کهنه ای بر منطقه بود و حلاوت پیروزی انقلاب را بر مردم آن سامان تلخ کرده بود؛در مسیر زاهدان اشرار و ضد انقلاب  جلوی اتوبوس را گرفتند  و اموال مردم را غارت کردند!

ولی الله که جسارتش زبانزد خاص و عام بود اعتراض کرد و مورد ضرب و شتم واقع شد، اما بی تفاوت نبود. بلافاصله رهسپار تهران شدند ، بایستی کاری کرد ، اما کجاو چگونه؟

نهاد نوپای شورای انقلاب مرجع او بود؛ بین اعضای شورای انقلاب به سراغ  فردی رفتند که در امانت و دلسوزی و تعهدش تردید نداشتند و او کسی نبود جزء سید علی خامنه ای.سید علی آقا با روی گشاده و لب خندان به ولی الله خدا قوت گفت و بی درنگ مشکل نا امنی را از استاندار سیستان و بلوچستان پیگیر  شده و تذکرات لازم را گوشزد نمود.

ولی الله و دوستش با انگیزه ای مضاعف و دلی سرشار از امید به فردای روشن انقلاب اسلامی رهسپار قم شدند…

خاطره دیدار حضرت آیت الله خامنه ای و شهید حجت الاسلام ولی اله سلیمانی فرد به نقل از حجت الاسلام حسینی دوست و باجناقش در کتاب شهدای روحانیت در صد سال اخیر به قلم  ربانی خلخالی آمده است.

پایگاه خبری چهاردانگه: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان شاه مدتی در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان تبعید بودند و به همین دلیل اشراف کامل با اوضای این استان داشتند و احتمالا به همین دلیل شهید سلیمانی فرد بین اعضای شورای انقلاب ایشان را انتخاب نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.