پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود: برای تولید سه درصد باقیمانده مورد نیاز دارو هم برنامه‌ریزی داریم تا به خودکفایی برسیم.
 وی با بیان اینکه  ۴۰۰ شرکت در حوزه نانو تکنولوژی داریم که اکنون ماشین‌های تولیدی این شرکت‌ها به کشور چین صادر می شود،افزود: ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور  با ۵ هزار نیروی انسانی حدود  ۹ هزار میلیارد تومان فروش دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد سنتی بازنده نسل جدید بازار فناوری خواهد بود، گفت : سرمایه گذاران سنتی برای بقا باید به سمت شرکت های دانش بنیان هدایت شوند.

دکتر ستاری همچنین با بیان اینکه محصول از دانشگاه بیرون نمی‌آید، خاطر نشان کرد : محصولات از شرکت‌ها بیرون می ایند و دانشگاه ها اگر فکر می کنند که با پول دولت به جایی خواهند رسید در اشتباه هستند.

وی توضیح داد که برای انکه محصولی از پژوهش دانشگاه بیرون آید باید به سراغ بخش خصوصی رفت، افزود: تولید فولاد و سیمان افتخاری برای کشور محسوب نمی شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه های مازندران گفت: این استان با وجود ۲۰۰ هزار دانشجو و ۴ هزار هیات علمی نتوانسته اکوسیستم و زیرساخت مناسبی در حوزه علم و فناوری داشته باشد.

ستاری در جریان سفر یک روزه خود به استان مازندران از مراکز رشد شهرستان های نوشهر و تنکابن بازدید کرد و از نزدیک با چالش ها و مسائل استارت آپ ها و واحدهای فناور و نوآور غرب استان آشنا شد.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.