پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸ مسجد محوری در آمل شناسایی شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی شامگاه سه شنبه به مناسب گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی درجمع خبرنگاران گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به شکل اساسی دنبال این است که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقا و به یک جریان تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸ مسجد شهری آمل که محوری و فعالیت بیشتری نسبت به دیگرمساجد داشتند، در طرح امام محله شروع به کار شدند که مسجد، محور برنامه‌ها و امام جماعت هم امام محله بشود وبا این نگاه ارزشی مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و تولی گری آن با امام محله است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان اینکه مسجد مهمترین پایگاه اجتماعی و زیرساخت فرهنگی جامعه است و همه اقشار، اصناف و قومیت‌ها با رده سنی مختلف جامعه در آن جای گرفته‌اند، تصریح کرد، امام به معنای این نیست که فقط جلو بایستد و بقیه هم پشت سرش نماز بخوانند، بلکه امام پیش رونده، پیشرو و پیشگام بودن است و رهبری می‌کند.

حجت الاسلام رمضانی توضیح داد: ما به دنبال امام محله هستیم نه فقط امام جماعت و اقامه نماز جماعت، یکی از وظایف امام محله و در کنار آن انجام فعالیت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی وغیره است.

فعالیت فرهنگی، محور مسجد محوری

وی در خصوص هویت بخشی امام محله و مساجد محوری گفت: مساجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی و تمام اقدامات انجام گرفته درمحلات کشور قرار گیرد، امام جماعت مساجد باید درک و ارتباط کاملی با مردم و مشکلات عمومی و برطرف کردن نیازهای عمومی با استفاده از ظرفیت‌های محلات با نگاه فرهنگی متمرکز و با نگاه تحول خواهی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی، جوانگرایی واستفاده از روحانی با اطلاعات روز در تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی از رویکردهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی دراجرای طرح مسجد محوری بیان کرد و گفت: دراین سبک از تبلیغ از پراکنده‌کاری جلوگیری شده و هدف‌گذاری‌های تبلیغ به صورت متمرکز انجام می‌گیرد.

شناسامه دار شدن ۳۵۰ هیئات مذهبی آمل

حجت الاسلام رمضانی همچنین به شناسنامه دار شدن حدود ۳۵۰ هیأت مذهبی در شهرستان آمل اشاره کرد وگفت: مسجد محوری، قرآن محوری و روحانی محوری از اولویت‌ها والزامات به هیأت‌ها برای شناسنامه دار شدن هست.

وی همچنین از افزایش تعداد مؤسسه وخانه های قرآنی زیرپوشش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل به ۱۲۰ واحد خبر داد و گفت، بیش از ۲۵۰ مربی و روحانی مجرب دراین طرح که با عنوان طرح ۱۹ ساله شناخته شده هست، همکاری دارند.

کد خبر 4957085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.