پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۲ نفر براثر تصادف امسال در مازندران جان باختند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه در دو ماهه امسال تعداد ۸۲ نفر شامل ۷۲ مرد و مابقی زن در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشت، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۵۹ مورد و محور درون شهری با ۲۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های آمل با ۱۷، ساری، ومیاندرود با ۱۶، قائمشهر و سیمرغ با هشت مورد بیشترین و فریدونکنار، سوادکوه، گلوگاه شهرهای بدون فوتی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در دو ماه امسال، هزار ۵۷۶ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

کد خبر 4959401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.