پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰ درصد جمعیت مازندران برای مقابله با کرونا غربالگری شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به این که دولت در سطوح ملی، پیش بینی‌های لازم را برای بخش‌های اقتصادی کرده است و این مهم؛ تنها به دوران شیوع کرونا محدود نمی‌شود، افزود: اقدامات خوبی در سطوح ملی و استانی برای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفته است لیکن این به معنای مهار و کنترل بیماری نیست و همچنان تلاش‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های مسئول و مردم تا رفع ویروس منحوس کرونا باید تداوم یابد.

استاندار مازندران با بیان این که در جلسه امرزو مصوب کردیم تا در کنار برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت دولت؛ ستادی استانی برای حمایت از آسیب دیدگان بخش اقتصادی تشکیل شود، گفت: این ستاد با همکاری اعضا؛ تصمیمات لازم را برای پشتیبانی و حمایت از مجموعه‌های آسیب دیده صنفی، اقتصادی یا لایه‌های اجتماعی آسیب دیده در دوره مقابله با کرونا اتخاذ می‌کند.

وی با بیان این که علیرغم تأکیدات مؤکد صورت گرفته و نظارت دستگاه‌های مسئول؛ برای نظارت بیشتر و رعایت فیزیکی مردم و اصناف و برخی مشاغلی که مردم با آنها سروکار دارند و متأسفانه موازین ابلاغی به اندازه لازم در آن مکان‌ها رعایت نمی‌شود، گشت مراقبت‌های اجتماعی ویژه را پیش بینی کردیم، اظهار داشت: این گشت‌ها در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران و در بخش‌ها با محوریت بخشداران و همکاری مردم در ارتباط با سامانه ۱۱۱ برای نظارت بیشتر انجام و حاصل گشت‌ها به مبادی ذی ربط اطلاع داده می‌شود.

حسین زادگان با بیان این که به حمدالله روستاها وضعیت مطلوبی در این راستا دارند، ابراز کرد: اداره کل جهاد کشاورزی آگاهی رسانی لازم را انجام داده و شیوه نامه‌های لازم برای اطلاع رسانی به کشاورزان برای رعایت موازین تدوین شده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که تسهیلاتی برای ۱۵۰ نفر از کشاورزانی که درخواست کشت مکانیزه دارند در نظر گرفته شده است و بانک کشاورزی آمادگی لازم برای اعطای آن را دارد، گفت: باید مدیریت کنیم از ظرفیت دستگاه‌های موجود با محوریت بخشداران، مردم، شوراها، دهیاران و شرکت‌های تعاونی روستایی امسال سطح کشت مکانیزه را افزایش دهیم.

وی با بیان این که خوشبختانه روستاها؛ پیام ما را خوب دریافت کردند، افزود: از روستاییان و کشاورزان مجدداً تقاضا داریم که در فصل کشاورزی با رعایت فاصله اجتماعی، این شرایط را حفظ کنند.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این میانگین بالای ۷۰ درصد در طرح غربالگری شرکت کردند، افزود: این رقم باید به ۱۰۰ درصد برسد و از مردم می‌خواهم با ورود به سامانه، زمینه را برای خدمات رسانی بهنگام حوزه بهداشت و درمان فراهم کنند.

کد خبر 4892050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.