پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶ طرح خدماتی و اشتغالزایی در سوادکوه شمالی به بهره برداری رسید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، این طرح ها شامل ۳ طرح بومگردی ، یک متل و ۲ طرح اشتغالزایی بوده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه شمالی در lراسم افتتاح ۳ طرح بومگردی، گفت: ساخت واحدهای بومگردی در راستای حفاظت از فرهنگ جوامع محلی صورت می گیرد.

سید مجتبی قربانی افزود : کل سرمایه گذاری این ۳ واحد ۱۳۵ میلیون تومان است که در روستای لفور به بهره برداری رسیده است .

وی اشتغال مستقیم این ۳ واحد بومگردی را ۶ نفر اعلام کرد که برای هر واحد بومگردی دو نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند .

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سوادکوه شمالی گفت : طرح متل دیگر طرحی بود که در هفته دولت به بهره برداری رسید ، این طرح در فضایی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و زیربنای یکهزار و ۵۰۰ در بخش نارنجستان این شهرستان به بهره برداری رسیده است .

قربانی افزود: این طرح با سرمایه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که یک میلیارد تومان اشتغال وام روستائی و مابقی آورد شخصی بوده است .

وی گفت: با افتتاح این مجموعه ۱۱ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند .

رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه شمالی در افتتاح ۲ طرح اشتغالزایی گفت: به مناسبت هفته دولت طرح پرورش بلدرچین با تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بهره برداری رسیده است که در این طرح یک نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده است .

علیمراد نصوری با اعلام اینکه طرح گاوداری دیگر طرحی بود که به بهره برداری رسیده است، افزود: این طرح با هزینه ۲۵ میلیون تومانی از محل وام روستایی به بهره برداری رسیده است که با اجرایی شدن این طرح ۲ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته ۲۷ طرح اشتغالزایی در این شهرستان اجرایی شده است، افزود : این طرح ها با هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان به بهره بردای رسیده است که با اجرایی شدن هر یک از این طرح ها یک نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده است .

/۱۸۹۹/۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.