پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۰۰ رقبه حوزه های علمیه در مازندران شناسایی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح یکشنبه در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و طلاب نقش پررنگی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و خصوصاً آموزه‌های دینی دارند.

وی با بیان اینکه با حضور حجت‌الاسلام خاموشی در سازمان اوقاف و امور خیریه برای افرادی که نیاز به اسکان شبانه در حوزه‌های علمیه داشتند تصمیمات خوبی گرفته شد، افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۲۹ حوزه علمیه شامل هزار و ۷۱۲ طلبه که اسکان شبانه دارند توسط اوقاف استان پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مازندران بیشترین واقف عالم را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: ۷۲۰ واقف در استان از علمای گرانقدر هستند و به عنوان نمونه سال گذشته یک از علمای استان بیش از ۲ هزار متر باغ خود را در شهرستان ساری وقف کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه در استان بیش از ۶۰۰ رقبه برای حوزه‌های علمیه داریم، افزود: احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه با حمایت نماینده ولی فقیه در مازندران و دستگاه قضا انجام می‌شود.

حیدری از وجود هزار و ۳۶۲ امامزاده در استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه که مربوط به امامزادگان استان است با وجود تمام مشکلات و با کمک خیران و مردم در حال ساخت و ساز است.

وی با اشاره به توزیع ۱۲ هزار سبد کالا توسط اوقاف از محل موقوفات بین نیازمندان استان، ادامه داد: در بخش کرونا اوقاف جز نهادهای برتر در استان در حوزه خدمات‌رسانی بود و اقدامات اثرگذاری را در ایام کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه با حضور طلاب در اوقاف، کارها به سمت و سوی اجرای نیت رفته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از موقوفات مازندران در کشور شاخص است و اجرای نیات مهمی صورت می‌گیرد.

کد خبر 4966141
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.