پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰۰ روستا به پویش مازندران پاک پیوستند

0

خسرو طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: همچنین در شرایط فعلی ۳۳۰ روستای دارای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت استان هم برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: با اجرای این طرح، حدود ۳۰ درصد از حجم زباله‌های خروجی از روستاها کاهش یافت و از محل فروش زباله‌های خشک برای روستاها نیز درآمد زایی شده است.

طالبی افزود: در حال حاضر در برخی از این روستاهای مازندران که جمعیت بیشتری دارند، زباله‌ها پس از جمع آوری با قراردادی که بین دهیاری و شهرداری شهرهای اطراف منعقد شد، از محیط روستا روستا خارج و در محل دپو زباله شهری دفن بهداشتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه از زمان آغاز اجرای طرح مازندران پاک فعالیت در بخش روستایی برای این منظور ادامه دارد، توضیح داد: در آستانه سال نو طرح پاکسازی معابر عمومی محدوده روستاها از سوی دهیاران و خارج از این محدوده نیز با همکاری بخشداران اجرایی شد و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

طالبی گفت: به دلیل پراکندگی زباله در سطح جنگل‌های مازندران در سال‌های گذشته، پاکسازی تمام این مناطق نیازمند زمان بیشتری است و صرف نظر از آن باید نهادینه کردن فرهنگ جمع آوری زباله، گام موثرتری در راستای طرح مازندران پاک برداشت.

مازندران سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد و ۴۳ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند. طبق آمار یک سوم از سه هزار تن زباله تولیدی در مازندران مربوط به روستاهاست.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.