پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ عطاری عرضه کننده داروهای مخدری در آمل تعطیل شد

0

فرامر زاکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پلمب دو عطاری متخلف اظهار داشت: این واحدهای متخلف بر اساس گزارش‌های مردمی مورد رصد قرار گرفته و کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره اماکن نیروی انتظامی با این واحدها برخورد کرده‌است.

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که این عطاری‌ها در زمینه تهیه داروی مخدر وغیرمجاز و توزیع انواع داروهای دست ساز، تقلبی، قاچاق و تاریخ گذشته فعالیت می‌کند و پرونده تخلف این دو عطاری درآمل تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی وقضایی تحویل دادگستری شد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل، عمده تخلف عطاری‌ها را تجویز انواع دارو به خصوص داروهای مخدر، روان‌گردان، کمک جنسی، چاقی و لاغری آلوده به مواد مخدر و روان‌گردان بیان کرد وادامه داد، تنها مرجع عرضه داروهای گیاهی مجاز، داروخانه‌ها هستند و برای مصرف داروهای گیاهی با پزشک یا داروساز خود باید مشورت کنند.

اکبری تاکید کرد: واحدهای عطاری حتماً باید دارای پروانه کسب از صنف عطاری باشند و متصدی عطاری هم باید کارت بهداشت را از مراکز مربوطه دریافت کند.

وی یادآور شد: شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه محصولات و گیاهان دارویی و با ادعاهای خاص و بدون مجوز از سازمان غذا و دارو از شهروندان خواست در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری‌های و سایر مراکز عرضه، مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 4931262
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.