پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۹۶ میلیارد تومان خسارت به حوزه زیر ساخت‌های راه در سیل امسال مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در سیل ابتدای سال جاری ۲۹۶ میلیارد تومان و در سیل مهرماه سال قبل ۲۳۰ میلیارد تومان به حوزه زیرساخت‌های راه در استان خسارت وارد شده است.

عباسعلی نجفی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: برای جبران خسارت سیل قبل ۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۱۱ میلیارد تومان از منابع استانی و برای سیل سال جاری از منابع استانی ۳۰ میلیارد تومان و منابع ملی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه راهداری زمستانه، همراه یا راهداری مستمر، مدون و تابستانه از دشواری‌های فعالیت راهداران محسوب می‌شود، در مورد نوسازی ناوگان راهداری تصریح کرد: یک هزار دستگاه ناوگان راهداری استان نوسازی و براساس شاخص‌ها بین استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری نوسازی و خریداری شده که خرید این دستگاه‌ها برای راهداری ۲۲ میلیارد تومان هزینه داشته است.

نجفی افزود: عمر متوسط ماشین آلات راهداری ۲۰ سال بوده و  این میزان در کشور ۲۵ سال است که با نوسازی ماشین آلات راهداری عمر متوسط ناوگان کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت حجم کیفی راه‌ها و سیستم روشنایی خاطرنشان کرد: سیستم روشنایی۸۰ کیلومتر از راه‌ها در دست اجرا قرار داشته و ۳۷۰ کیلومتر روشنایی دائم که ۱۲ درصد روشنایی محورهای کشور متعلق به مازندران است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره اینکه محورهای مواصلاتی مازندران ملی است، افزود: با توجه به شرایط خاص این استان از نظر جغرافیایی  پذیرای مسافران و گردشگران زیادی بوده و سه محور مواصلاتی سوادکوه، کندوان و هراز به دلیل راه ارتباطی مستقیم با  پایتخت کشور از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است و حجم بالای مسافران در این راه‌ها ایمنی جاده را بسیار حایز اهمیت می‌کند.

نجفی از اجباری شدن بیمه‌های راه‌ها خبر داد و گفت: بیمه‌ها در زمان ساخت لحاظ می‌شود  و در سیل سال جاری و اسفند ۹۷ بیش از ۸۰۰ نقطه از راه‌های استان دچار لغزش و رانش شد که زمان زیادی برای ترمیم‌ تمام ‌نقاط می‌طلبد.

وی یادآور شد: ایجاد دیوارهای حائل و حفاظتی در حاشیه راه‌ها ضروری است و در سیل به ۹۴ دستگاه ابنیه فنی از این تعداد چهار دستگاه پل بزرگ در سیل دچار آسیب شد که پل ونگل سوادکوه از جمله آن است که بخشی از کارها انجام شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.