پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۴ مرکز رشد پارک علم و فناوری در کشور راه‌اندازی شد

0

ایسنا/مازندران مدیر سامانه‌های نوین فناوری و حمایت از نوآوری سازمان تجاری سازی اشتغال و فناوری دانش آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: ۲۴ مرکز رشد پارک علم و فناوری در کشور راه‌اندازی شده است.

سمیه قربانی صبح روز گذشته دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در همایش رویداد استارت‌آپ کشاورزی که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد با اشاره به اینکه امروز  تمام زمینه‌های دانش به سمتی می‌رود که بر پایه آن یک کسب و کارهای جدید در کشور ایجاد شود، اظهار کرد: زمانی بود که در مقطع منابع طبیعی و جنگلداری کلاس شبانه برگزار می‌شد و ۷۰ نفر در یک کلاس بودند اما در خیلی از این دانشگاه‌ها این رشته‌ها در حال جمع شدن است.
وی تصریح کرد: امروز دانشجو در این رشته به آینده شغلی خود اطمینان ندارد در حالی که از اساتید دانشگاهی شنیده بودیم که این رشته‌ها از اولویت آن‌ها در انتخاب رشته بود و از آینده شغلی خود مطمئن بودند.
مدیر سامانه‌های نوین فناوری و حمایت از نوآوری سازمان تجاری سازی اشتغال و فناوری دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه رویداد استارت‌آپ کشاورزی می‌تواند زمینه‌ای را برای ایجاد اشتغال دانشجویان فراهم کند، گفت: این رویداد به دانشجویان کمک خواهد کرد که اگر ایده‌ای در ذهن خود دارند و آنچه را که در دانشگاه می‌آموزند براساس آن کسب و کارهای نوپایی را برای خود ایجاد کنند و آن را به مقصد برسانند.
قربانی عنوان کرد: کسب و کارهای نوپا به مثابه انسان نوجوانی است که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود تا نتیجه خوبی به دست آید بنابراین استارت‌آپ‌ها هم همین ویژگی را دارند.
وی افزود: به عنوان مثال اگر بخواهیم یک استیو جابز( مدیرعامل شرکت اپل) در کشور داشته باشیم باید ۱۰۰ هزار شرکت در کشور وجود داشته باشد بنابراین لازم است امکانات از قبیل تسهیلات عادلانه، مشاوره برای استارت‌آپ‌ها فراهم شود تا در این زمینه به خروجی خوبی تبدیل شود.
مدیر سامانه‌های نوین فناوری و حمایت از نوآوری سازمان تجاری سازی اشتغال و فناوری دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این رویداد با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت ارتباطات شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: این رویداد در  ۱۹ استان کشور در حال انجام است که تلاش می‌شود توانمندی‌های استارت‌آپ‌ها و ایجاد بازار آن‌ها فراهم شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.