پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ نوع سوزن دوزی فراموش شده در کشور احیاء شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرضیه شفائی ظهر پنجشنبه در حاشیه راه اندازی سومین دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی کشور در آمل اظهار داشت: دفتر نمایندگی لباس‌های سنتی تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان وقم راه اندازی شد و مازندران به عنوان سومین دفتر استانی کشور است که به مرکزیت آمل افتتاح شد.

مدیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: تا پایان امسال این دفتر در استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان و هرمزگان افتتاح خواهد شد.

سیدمرضیه شفائی، هدف از راه اندازی دفترها نمایندگی مد ولباس در استان‌ها را شناسایی، احیا و ساماندهی مد و لباس اقوام ایرانی و تولید دوباره این نوع لباس‌ها توسط خیاطان علاقمند و نیز زنان سرپرست خانوار بیان کرد.

وی ادامه داد: از حدود شش سال قبل تاکنون حدود هزار کارگاه‌های آموزشی مد ولباس ایرانی در سیستان وبلوچستان و حدود ۵۰۰ کارگاه در قم راه اندازی شد.

شفائی اظهار کرد: در همین راستا حدود ۲۰ نوع سوزن دوزی که در دهه‌های گذشته درکشور رونق وفراموش شده بود، جدیداً احیا و اکنون در کارگاه‌های آموزشی در حال یاددهی به نوآموزان وفعالان عرصه تولید این هنر صنعت است.

مدیرکارگروه مد ولباس کشور با بیان اینکه با راه اندازی دفترهای نمایندگی مد و لباس در استان‌ها بر روی طرح، نقش و انواع پوشاکی که در گذشته استفاده و فراموش شده بود، در جهت احیای آنها تلاش واقدام خواهد شد یادآورشد، اجرای این طرح مهم ملی با همکاری بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی امام راحل در حال انجام است.

کد خبر 4952306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.