پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵۰ میلیارد تومان سال قبل صرف ساخت سد گلورد و هراز شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از اجرای ۲۳۷ پروژه در بخش آب با اعتبار ۵۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ در استان مازندران خبر داد و افزود: تاکنون از ۵۳۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب حدود ۳۰۵ میلیارد تومان از منابع ملی و ملی استانی شده در قانون بودجه ۹۸، ۵۳ میلیارد تومان از منابع استانی وبالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از منابع مدیریت بحران اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۹۸ برای ۲ طرح مهم این شرکت یعنی سد گلورد، هراز مجموعاً ۱۵۰ میلیارد تومان افزون بر اعتبار سال ۹۸ در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با اعتبار اختصاص داده شد از منابع مدیریت بحران در بخش مدیریت رودخانه‌ها طی سال ۹۸ اقدامات مؤثری از جمله لایروبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر و ساماندهی و دیواره سازی حدود ۸۰ کیلومتر انجام گرفت به طوریکه در سیلاب‌های اخیر آسیبی به دنبال نداشته است.

یخکشی اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های در دست اقدام تعداد زیادی از پروژه‌های کوچک تأمین آب و مهندسی رودخانه در سال ۹۸ آماده بهره برداری شد، به علاوه آبرسانی به شهر ساری نیز از محل سد شهید رجایی با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: مجموع اعتبار مصوب طرح‌های عمرانی این شرکت از منابع مختلف در سال ۹۷ مبلغ ۳۹۹ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ با ۳۵ درصد افزایش به ۵۳۸ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 4895603
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.