پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت باند بتنی فرودگاه رامسر صرف شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش امیر مکری شامگاه یکشنبه در بازدید از فرودگاه رامسر درباره طرح توسعه و بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر گفت: از سال ۱۳۸۸ کلنگ طرح توسعه و ساخت باند جدید و عوامل پروازی فرودگاه آغاز و برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طی ۱۱ سال گذشته این پروژه از منابع ملی تأمین اعتبار و با برنامه ریزی دولت و تملک اراضی روند بهره برداری باند جدید فرودگاه رامسر آغاز شد.

سیاوش امیر مکری با بیان اینکه در مرحله اول با افتتاح باند جدید، پروازهای بدنه باریک با برد متوسط و با ظرفیت ۱۵۰ مسافر در فرودگاه رامسر پذیرش می‌شود، گفت: طرح توسعه فرودگاه رامسر محدود به باند جدید نخواهد بود و برای اینکه برنامه‌ها و چشم اندازی که برای فرودگاه رامسر ترسیم کردیم به نتیجه برسد نیازمند توسعه زیر ساخت‌های ترمینالی هستیم و تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز فرودگاه در فازهای بعدی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: یکی از موانع برای توسعه و تکمیل باند جدید فرودگاه رامسر در انتهای باند جدید وجود دارد و مربوط به برخی از اراضی مجتمع فدک بوده که باید در تملک فرودگاه رامسر قرار گیرد و در حال رایزنی و تلاش برای توافق هستیم تا بخش آخر پروژه با تعیین قیمت کارشناسی عملیاتی شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور درباره ایجاد مرز هوایی و پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر گفت: از طریق استانداری مازندران و فرمانداری شهرستان رامسر در حال پیگیری هستیم و نیازمند هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط است.

وی درباره برقراری پروازهای جدید در فرودگاه رامسر تصریح کرد: برقراری پروازها به سایر شهرها بستگی به تصمیم شرکت‌های هواپیمایی دارد که هواپیماها را در این مسیر فعال کنند.

وی افزود: در طرح توسعه فرودگاه رامسر امکان برقراری پرواز به تمام نقاط کشور ایجاد خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی باید برنامه پروازی را تعریف کنند.

کد خبر 4933603
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.