پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۴۴ اثر تاریخی و میراثی در نکا شناسایی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا کردان پیش ازظهر چهارشنبه در حاشیه نشست با دستگاه قضائی در نکا اظهار داشت: این نشست به منظور تعامل و جلب مشارکت‌های اجتماعی با مراجع قضائی مبنی بر حفاظت از آثارهای تاریخی و ابنیه فرهنگی به منظور جلوگیری و هرگونه تخریب آنها توسط متخلفان و سود جویان، در راستای مبارزه با جرایم علیه میراث فرهنگی صورت گرفت.

وی افزود: مفاد این نشست، برقراری همکاری هرچه بیشتر یگان حفاظت میراث فرهنگی با دستگاه قضائی، که با حضور فرماندهی یگان حفاظت، مدیر حقوقی اداره کل و دادستان شهرستان نکا، تنظیم شد.

وی همچنین هم افزائی بین ادارات دولتی برای پیشگیری از وقوع جرایم حساس و تسریع در رسیدگی به پرونده قضائی حوزه میراث فرهنگی را از جمله مفاد این نشست برشمرد و یادآور شد: برگزاری کلاس آموزشی به صورت کارگاهی، تجزیه و تحلیل تخلفات و جرایم حوزه میراث شهرستان نکا از قبیل ساخت و ساز در تپه گمیشان، و حفاری‌های غیر مجاز در منطقه هزار جریب نیز از دیگر تصمیمات این نشست تعاملی است.

سرهنگ کردان با اشاره به گفتگو در راستای همکاری بیشتر مراجع نظامی و انتظامی با یگان حفاظت در خصوص تعامل کاربردی افزود: هدف از برقراری این نشست تعاملی، جلب مشارکت مراجع قضائی در فعالیت‌های اجرایی نهادها و سازمان‌های دولتی برای تحقق بهینه اهداف سازمانی و کاهش جرم است.

وی ادامه داد: ۱۴۴ اثر شناسایی شده در شهرستان نکا وجود دارد که از این تعداد ۲۵ اثر در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و ۱۱۹ مورد در لیست آثار تحت حفاظت یگان میراث فرهنگی مازندران قرار دارد.

کد خبر 4946270
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.