پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی کشاورزی غرب مازندران مصوب شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر دوشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی غرب مازندران، اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه‌های عمرانی بخش کشاورزی ویژه سه شهرستان غرب استان را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال قبل حدود ۱۶۶ هزار تن مرکبات و ۱۰۶ هزارتن کیوی از مازندران صادر شد که نقش غرب استان در این زمینه برجسته است.

وی با بیان اینکه نیمی از گل و گیاه استان، ۷۰ درصد کیوی و ۳۰ درصد مرکبات استان در غرب مازندران تولید می‌شود، افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی برای سه شهرستان غرب استان پیشنهاد شده که فرمانداران باید در جلسه شورای برنامه ریزی آن را مصوب کنند.

وی ادامه داد: امسال هر هکتار ۱۸ میلیون تومان برای پروژه‌های آبیاری تحت فشار کمک بلاعوض پرداخت و مجوز گلخانه در سطح هزار مترمربع و برای پرورش برخی گل‌ها تا ۳۰۰ متر هم صادر می‌شود.

شهیدی فر با عنوان اینکه مبارزه با مگس میوه با جدیت تمام دنبال می‌شود و پیگیری برای دریافت و تخصیص اعتبار برای این موضوع در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با اشاره به آغاز برداشت برنج گفت: پی‌گیری‌های استان برای واردات برنج با ارز نیمایی کمک بزرگی به تولید داخلی می‌کند و این محصولات را رقابت پذیر خواهد کرد.

وی با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در استان تصریح کرد: به دنبال توسعه صنایع تبدیلی در غرب استان هستیم و از سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال می‌کنیم.

کد خبر 4984350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.