پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۱ ساخت وساز غیرمجاز در مزارع جویبار قلع و قمع شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سعیدی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۲۸۵ هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای لاریم و بیزکی تجهیزو تسطیح اراضی شده است، افزود: مبلغ اجرایی این پروژه‌ها بیش از چهار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه لایروبی واحیاء آب بندان ها برای استان در سال جاری حدود ۲ هزار هکتار است، تصریح کرد: سهمیه شهرستان جویبار چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار است که با تخصیص اعتبارات لازم این طرح تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

وی به خرید ۳۶۲ تن کلزای شهرستان در مراکز خرید اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت کلزا ۳۵۲ هکتار بوده است و عملکرد برداشت محصول کلزا درهر هکتار بیش از یک تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان دوهزار و ۱۸۳ هکتار بوده و سه هزارو ۲۵۰ تن گندم از کشاورزان منطقه خریداری شده است.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۳۰ هکتار از اراضی شالیزاری باقیمانده شهرستان در حال نشاء مکانیزه قرار دارد، افزود: در سال جاری سه هزار و ۵۵ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان زیر کشت مکانیزه رفته است وهمچنین برای رعایت حال کشاورزان و کارگران در مقابله با شیوع ویروس کرونا ۱۸ دستگاه نشاء سهمیه شهرستان بوده است که تاکنون ۱۲ دستگاه تحویل متقاضیان شده است و مابقی دستگاه‌ها نیز درآینده نزدیک تخصیص داده خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه در ۱۳۰ هکتار از باغات شهرستان ردیابی و نصب تله مگس مدیترانه ای انجام شده است، اظهار داشت: پیش بینی برداشت محصول سیاه ریشه در باغات شهرستان ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تن محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: در سال گذشته در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان کشت مجدد برنج انجام شده و حدود ۸۵ درصد محصول با موفقیت برداشت شده است.

کد خبر 4954827
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.