پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک هزارو۲۰۰ مدرسه مازندران میزبان نمایشگاه کتاب می‌شوند

0

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمد شعبانی گفت: همه ساله برنامه های مختلفی مانند مسابقات کتاب‌خوانی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس در جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان برگزار می‎شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی امسال طرح ملی ” ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزار مدرسه” است که امسال بیست و دومین دوره آن شروع شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: روش اجرای طرح  این گونه است که کارشناسان انتخاب کتاب از سراسر کشور از تابستان گذشته،  کتاب‌هایی که مناسب دانش‌آموزان استان خودشان بود، انتخاب کردند و کتاب‌ها در این هفته کتاب جهت برپایی نمایشگاه به مدارس استان‌ها ارسال شده تا در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

شعبانی مازندران را به‌ عنوان استان برتر در برگزاری نمایشگاه کتاب برای ۱۱ سال پیاپی عنوان کرد و گفت: در سال جاری  ۸۰ هزار جلد و اعتباری حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال،  در قالب ۸۰۰ عنوان کتاب درخواست دادیم  و همچنین برنامه برگزاری یکهزار و ۲۰۰ نمایشگاه کتاب را در سراسر استان داریم .

وی ادامه داد که سرانه کتاب دانش‌آموزان در کشور پنج جلد است در حالیکه با بررسی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس استان، سرانه هر دانش آموز ۸ جلد کتاب است.

شعبانی همچنین گفت: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در آموزش و پرورش مازندران برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی، دانایی و توانایی است که دانش‌آموزان مازندرانی در مرحله کشوری خوش درخشیدند و عناوین برتر را کسب کردند ضمن اینکه مسابقه دیگری که به ابتکار استان مازندران طراحی شد جشنواره خلاصه نویسی کتاب به نام “ایران می‌خواند”  است که در طی این هفته برگزار می شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.