پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک میلیون نفر در مبادی مازندران تب سنجی شدند

0

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی اکبری اجرای برنامه غربالگری و تب سنجی بیش ازیک میلیون نفر در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین تهیه و تولید انواع ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، موادضد عفونی کننده و لباس ویژه و همچنین اجرای چند طرح ابتکاری با هدف صیانت از سالمندان و سایر اقشار آسیب پذیر را از جمله خدمات این جمعیت جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

وی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و نیاز شهروندان به ملزومات بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری ازابتلا به این ویروس مرگبار و با توجه افزایش تقاضا و کمبود آن در جامعه و فراخوان مسئولان ذیربط برای تولید حداکثری ملزومات بهداشتی مزبور، داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر مازندران در راستای برنامه‌های عام المنفعه هلال احمر، تهیه و تولید ماسک و لباس‌های ویژه و همچنین تهیه بسته‌های ویژه مهار کرونا را در دستور کار قرار دادند و تاکنون توانستند حدود ۲۵۰ هزار عدد ماسک را تهیه و تولید و در میان مردم توزیع کنند.

اکبری همچنین تهیه و اهدا دوهزار و ۵۰۰ عدد ماسک فیلتردار، تهیه و تولید ۶۵ هزار جفت دستکش لاتکس و معمولی، اهدا ۱۸۵ هزارلیتر مواد ضدعفونی کننده، سه هزارعدد ژل ضدعفونی کننده، تهیه ۱۹ هزار بسته بهداشتی و بیش از چهارهزار دست لباس مخصوص را از مهمترین خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برشمرد.

وی دریافت و تجمیع ملزومات اهدایی بهداشتی از سوی خیرین و بسته بندی آن در پکهای انفرادی و خانوادگی و توزیع آن درمیان جامعه هدف بویژه اقشار کم برخوردار و مددجویان، بیمارستانها و مراکز درمانی را از دیگر اقدامات داوطلبان جمعیت هلال احمراستان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تمامی خانه‌های داوطلب جمعیت هلال احمراستان با تمام ظرفیت و تلاش حداکثری در راستای برنامه مهار ویروس مرگبار کرونا مشارکت دارند.

اکبری ارزش اقلام بهداشتی فوق را نزدیک به یکصد میلیاردریال اعلام کرد و همچنین از اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه و پیام آوران بشردوستی توسط اعضای جوانان این جمعیت خبرداد و گفت: در طرح‌های اجرایی جوانان هلال احمر استان بیش از ۴۸ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات ارائه شده که به صورت تمرکزی بر محور پیشگیری از بیماری کرونا اجرا شد بهره مند شدند.

کد خبر 4893801
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.