پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی چالوس پرداخت شد

0

جواد بسطامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۵۰ طرح متقاضی تسهیلات خود اشتغالی مددجویان این نهاد حمایتی، ۶۰ طرح امسال برای دریافت وام خود اشتغالی براساس طرح ارائه شده از  ۲۰ تا  ۵۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال برای پرداخت وام خود اشتغالی شهرستان چالوس در نظر گرفته شده است.

بسطامی خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های تولیدی همچون کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدماتی است و تسهیلات در جهت هزینه خرید و تجهیزات کارگاه برای اشتغال پایدار مددجو است.

وی همچنین از پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی برای ۱۶ مددجو در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای اشتغال مددجویان این نهاد نیز ۱۶۰ میلیون تومان وام کار فرمایی پرداخت کرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان چالوس با اشاره به واگذاری ۹ واحد مسکونی از ابتدای امسال تاکنون به مددجویان تحت پوشش با همکاری بنیاد مسکن افزود: از این تعداد ۳ واحد مسکونی روستایی و ۲ واحد مسکونی شهری برای خانواده های ۲ معلول به بالا تحویل شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان چالوس یکصد خانواده زیر پوشش این نهاد دارای ۲ معلول به بالا می باشند. 

وی تصریح کرد: این واحدها با زیر بنای بیش از یکصد متر مربع با مشارکت خانواده ها ساخته شد که برای واحدهای شهری ۳۰ میلیون تومان و برای واحدهای روستایی ۱۸ میلیون تومان اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شد و  همچنین این واحدهای مسکونی از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معاف هستند.

بسطامی با اشاره به یک هزار و ۸۵۳ معلول زیر پوشش این نهاد در چالوس گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر نابینا، ۸۵۰ نفر نیز معلول جسمی حرکتی، ۲۵۰معلول صوت و گفتار، ۴۸ معلول ضایعه نخایی، ۴۳۷ معلولیت روانی و ۱۴۸ نفر نیز سایر معلولیت ها است.

وی اظهار داشت: بهزیستی چالوس ۴ مرکز شبانه روزی، روزانه ، اوتیس و کارگاه‌های حمایتی در بخش توانبخشی تحت نظارت دارد که به آنان خدمات ارائه می کند.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان چالوس بر ضرورت مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان تاکید کرد و افزود: از ابتدای امسال مناسب سازی معابر و ایجاد خط سیر در سطح شهر در حال انجام است.

بسطامی خواستار مشارکت خیران برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد شد و گفت: هم اکنون ۲۸۰ دانش آموز و  ۳۰ دانشجو از حمایت بهزیستی بهره مند هستند.

وی با اشاره به نرخ طلاق در شهرستان چالوس افزود: در حال حاضر این شهرستان رتبه پنجم نرخ طلاق در استان را به خود اختصاص داده است که با افزایش فعالیت اورژانس اجتماعی، ۴ مرکز مشاوره و گروه همیار به دنبال کاهش طلاق در این شهرستان هستیم.

۳۵۰۰ نفر در شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره می برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.