پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یک روز شاد و به یاد ماندنی برای امیر مهدی در دبستان چالو

0

گزارش اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: امیر مهدی چهاردانگه‌ای در 12 آبان 1390 در روستای چالو  بخش چهاردانگه  شهرستان ساری دیده به جهان گشود. پدرش  محمد صادق، بهورز روستا می‌باشد. پدرش می‌گوید، امیر مهدی دچار سی پی (CP) (سی پی (CP)فلج مغزی، اصطلاحی است که در برگیرنده مجموعه‌ای از شرایط عصبی است و باعث می‌شود ناتوانی فیزیکی برای فرد ایجاد شود. در حقیقت این بیماری بر سیستم مغز و اعصاب تاثیر می‌گذارد. فلج مغزی یا سی پی قابل درمان نیست. با این وجود با استفاده از درمان‌های فیزیوتراپی می‌توان علاوه بر کاهش علائم ناشی از فلج مغزی، به بیماران نحوه کنار آمدن با بیماری و انجام فعالیت‌های روزمره را آموزش داد.) شدید و در حد خود آزاری می‌باشد. امیر مهدی لب‌ها و دست‌های خود را گاز می‌گیرد و توان حرکت ندارد. برای اینکه به خودش آسیب وارد نکند دست های او را می‌بندند.

امیر مهدی به موسیقی علاقه دارد، رنگ ها را می‌شناسد، شمردن عدد به فارسی و انگلیسی را بلد است( تا عدد 10) و به تیم فوتبال استقلال علاقمند می‌باشد و خوشبختانه از نظر بهداشتی مشکلی ندارد در صورت نیاز به اجابت مذاج به مادر خود اطلاع می‌دهد.

امیر مهدی تحت نظر پزشکان می‌باشد و داروهای گران قیمت مصرف می‌کند که  تامین هزینه درمان برای پدرش که یک بهورز است، سخت می‌باشد.

به علت بیماری سی پی امکان حضور در مدرسه برای امیر مهدی قصه ما تا کنون فراهم نشده است. چون چهاردانگه فاقد دبستان تخصصی استثنایی برای چنین دانش آموزانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد.  پدرش هم شرایط انتقال به شهر ساری را ندارد.

آقا مدیر دوست داشتنی

یوسف هاشمی مدیر آموزگار دبستان چالو، چند سالی در این روستا خدمت می‌کند. وی علاقه وافری به دانش آموزان این روستا دارد.  هاشمی می‌گوید چند روزی که مدرسه تعطیل است دلش برای دانش آموزان مدرسه به شدت تنگ می‌شود و این علاقه دو طرفه می‌باشد و دانش آموزان این مدرسه او را به  بسیار دوست دارند و خانواده‌ها هم قدر دان زحمات وی می‌باشند.

آقا مدیر یک همکار جوان و توانمند به نام امیر حسین سلطانی فلاح دارد که در کارهای مدرسه به ایشان خیلی کمک کار می‌باشد. امیر حسین آموزگار دبستان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران می‌باشد و امسال‌ موفق شد نفر برتر تحقیقات دانشجویی کشور را کسب نماید.

امیر حسین می‌گوید امیر محمد دچار اوتیسم حاد می‌باشد که به خودش آسیب وارد می کند. این معلم جوان با تمام وجود به امیر حسین عشق می ورزد و در تمام زمان برگزاری مراسم مواظب امیر مهدی بود.

آقای هاشمی و همکارش تابستان امسال کلاس‌های مدرسه را رنگ آمیزی و طراحی کردند و محیط شادی را برای دانش آموزان  بوجود آوردند. ارتباط با  خیرین و گرفتن کمک برای دانش آموزان و مدرسه از کارهای خوب آقا مدیر فعال می باشد.  مقدمات کاشت نهال مثمر را به کمک سازمان مردم نهاد توسعه پایدار  در حیاط مدرسه فراهم کرده است.

آقا مدیر وقتی متوجه مشکل امیر مهدی می‌شود به خانه امیر مهدی می‌رود، وسایل نقاشی برای ایشان می‌برد و هر چند روز به او سر می‌زند.

آقای هاشمی دوست دارد هر طوری شده امیر مهدی را به مدرسه بیاورد اما عدم حرکت  امیر مهدی بزرگترین مانع حضور وی در مدرسه است.

هاشمی تصمیم می‌گیرد برای امیر مهدی ویلچر تهیه کند. وی این مشکل را در گروههای اجتماعی مطرح می‌کند و در مدت کوتاه موفق به جمع آوری 6 میلیون تومان برای امیر مهدی می‌شود.

با تلاش آقا مدیر ویلچر برای امیر مهدی تهیه می شود.

روز موعود فرا رسید

امروز یکشنبه 29 دی 1398، قرار است ویلچر تحویل امیر مهدی شود، شور و شوق وصف ناپذیری در دبستان چالو وجود دارد. دانش آموزان منتظر ورود مهمان جدید خود یعنی  امیر مهدی به مدرسه هستند، کارکنان پرتلاش مرکز بهداشت کیاسر که همکاران پدر امیر مهدی هستند در این جش  باشکوه حضور پیدا کردند، خانواده ها برای استقبال امیر مهدی سنگ تمام گذاشتند، عباسعلی نجفی، رییس اداره ،حامد خلیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه به همراه عبدالرضا رجبی راهبر آموزشی و پرورشی و کارشناسان اداره به احترام امیر مهدی در دبستان چالو حضور پیدا کردند.

ویلچر تهیه شده که روز قبل به دست آقا مدیر رسیده است،  دم درب مدرسه تحویل امیرمهدی می‌شود، دانش آموزانی که در دو طرف درب ورودی مدرسه منتظر حضور امیر مهدی هستند با استقبال وصف ناپذیری به امیر مهدی خوش آمد می‌گویند و برای اولین بار امیر مهدی در یک روز رویایی وارد دبستان می‌شود.

در سالن مدرسه همه مقدمات برای برگزاری یک جشن با شکوه به یمن حضور امیر مهدی در دبستان آماده شده است و دانش آموزان با قرائت قرآن مجید و سرود ای ایران برنامه را شروع می‌کنند.

یوسف هاشمی، آقا مدیر فعال مدرسه به خانواده‌ها و مهمانان خوش آمد می‌گوید و ادامه می‌دهد من از خانواده امیر مهدی خواستم حداقل هفته ای یکبار امیر مهدی را به مدرسه بیاورند تا در جمع دانش آموزان باشد.

وی افزود، اگر مهارت های لازم را به وی آموزش دهند، او تمام تلاش خود را برای امیر مهدی انجام خواهد داد تا درسش را در همین مدرسه  و در کنار خانواده حود و بچه های محل بخواند.

نجفی رییس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه ضمن تشکر از تلاش مدیر مدرسه  برای تهیه ویلچرگفت: امیر مهدی یک امتحان الهی است و ما باید قدر حضور امیر مهدی را در مدرسه بدانیم.

وی افزود: اداره  آموزش و پرورش چهاردانگه تمام تلاش خود را برای امیر مهدی انجام خواهد داد تا در کنار دوستان خود در این مدرسه تحصیل نماید.

پدر امیر مهدی امروز را  برای خودش وصف ناپذیر و فراموش نشدنی می‌داند و از تمام کسانیکه چنین روز با شکوهی را برای امیر مهدی خلق کردند تا امیر مهدی در مدرسه حضور پیدا کند، قدر دانی کرد.

جعفری معاون اداره استثنایی استان مازندران گفت: این دانش آموز را برای سنجش به اداره استثنایی استان بیاورند تا بررسی های تخصصی برای امیر مهدی انجام شود.

اگر در مدارس استثنایی ساری امکان تحصیل برای امیر مهدی فراهم نیست، امیرمهدی می‌تواند به صورت تلفیقی در مدارس عادی ادامه تحصیل دهد و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران خدمات لازم را به ایشان ارائه خواهد نمود.

امیر مهدی قصه ما یک روز شاد را در کنار دانش آموزان دبستان چالو سپری کرد و با روحیه مضاعف و ابراز احساسات برای همسن و سال‌های خود و آقا مدیر مهربان و مهمانان که به افتخار او در مدرسه جمع شده بودند، مدرسه را ترک کرد.

به امید روزی که هیچ امیرمهدی در ایران عزیز از درس مدرسه محروم نماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.