پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به یاد روزهای خوش دوران جوانی – روستای باباکلا – سال ۱۳۵۸

در سال ۱۳۵۸ اردوی پنج روزه تعدادی از جوانان و نوجوانان شهرستان ساری، قبل از آغاز جنگ تحمیلی در روستای باباکلا بخش چهاردانگه برگزار شد.

0

 

در سال ۱۳۵۸ اردوی پنج روزه تعدادی از جوانان و نوجوانان شهرستان ساری، قبل از آغاز جنگ تحمیلی در روستای باباکلا بخش چهاردانگه برگزار شد. در این اردو خانواده محترم محمد آهنگری پدر حسین اهنگری میزبان این تعداد از جوانان شهرستان ساری در روستای باباکلا بودند.

 

آقای مهدی زمانپور کیاسری مستند ساز برجسته کشور و خالق اثر « مشتی اسماعیل » یکی از ماندگار ترین اثر مستند بلند اجتماعی کشور که بسیاری از افتخارات و جوایز ملی و بین المللی را از آن خود کرده است دو تصویر از این اردو را برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است.

 

نکته جالب این تصاویر این است که آقای حسین آهنگری فرزند محمد، سوژه مستند پاپلی در ان  حضور دارد. مستند مذکور در مراحل پایانی و آماده سازی جهت اکران قرار دارد. ( لینک مطلب و مصاحبه آقای زمانپور در مورد مستند باپلی )

 

« مستند پاپلی »، زندگی روزانه یک دختر ۲۴ ساله محجوب روستایی را که پدرش ( حسین آهنگری ) در زمان کودکی وی به خاطر سقوط از درخت قطع نخاع شد ثبت و ضبط می کند. این مرد روستایی ۱۱ فرزند دارد که به جز این دختر همه آن‌ها مستقل شدند و به زندگی خود مشغول هستند. اما این دخترکه زینب نام دارد آخرین فرزند اوست، چند سالیست که از پدرش پرستاری می‌کند. بیشترامور بر دوش اوست و به نوعی تمام زندگی پدرش است، البته در کنار پروانه خانم مادرنمونه و زحمتکش خویش.

 

آقای آهنگری  ۲۵ سال پیش به خاطر سقوط از درخت، قطع نخاع شده است که برای ایشان آرزوی شفای عاجل را داریم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.