پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادواره « شهید شیرودی» به صورت مجازی برگزار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرلشکر خلبان «علی اکبر شیرودی» اظهار داشت: هشتم اردیبهشت یادآور شهادت این خلبان دلاور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که نامش در دفاع مقدس درخشید.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس صحنه ظهور مردان بلندآوازه ای چون شیرودی است، افزود: این شهید بزرگ ستاره پرآوازه دشت‌های کردستان، کرمانشاه و بازی‌دراز است و هنوز دلاوری‌های این خلبان شجاع بر زبان مردم این مناطق جاری و ساری است و جهان به نام او غبطه می‌خورد.

ملکی ادامه داد: این خلبان با بی‌باکی تمام بارها و بارها در عملیات‌های مختلف با حمله به قلب دشمن متجاوز رشادت‌ها و شجاعت‌های بی‌بدیلی از خود به جا گذاشت که زبان قاصر از بیان آن همه سلحشوری‌ها است.

وی به ذکر خصوصیات این شهید پرداخت و گفت: زندگی‌نامه سراسر درس‌آموز و عبرت‌انگیز شیرودی باید به نسل‌های حاضر و آینده انتقال داده شود تا همگان بدانند شیرودی مرد ناآرام لحظه‌های جنگ بود و خلق حماسه‌های باشکوه از این مالک اشتر جبهه‌ها در دفاع مقدس جاودانه شد.

این مسئول با بیان اینکه شیرودی نام‌آورترین قهرمان صحنه‌های هوایی جنگ بود، افزود: این خلبان شهید در سن ۲۵ سالگی بالاترین ساعت (۲۵۰۰ ساعت) پرواز در جنگ را در جهان داشت و هنوز ارتفاعات غرب شجاعت این مرد را در عملیات‌های هوایی به خوبی به یاد دارد.

ملکی بیان داشت: اوج حماسه‌های شهید شیرودی در این بود که با وجود اینکه هلی‌کوپترش در بیش از ۴۰ بار سانحه، بیش از ۳۰۰ بار مورد اصابت قرار گرفت اما همچنان سرسختانه می‌جنگید.

وی با بیان اینکه عشق به وطن و مردم ایران در رگ رگ این مرد می‌جوشید و او را به سمت دشمن حرکت می‌داد، گفت: زندگی سراسر درس‌آموز این شهید چه در جبهه‌های حق علیه باطل و چه در جریان پیروزی انقلاب خود کتابی است جاوید و ماندگار که باید بارها نوشته شود.

ملکی عنوان کرد: شجاعت‌های بی‌مثال و فراموش نشدنی شیرودی باعث شد مردم کرمانشاه هر ساله در سالروز شهادتش مراسماتی برگزار کنند و یاد و خاطره این شهید را گرامی بدارند.

وی ادامه داد: مردم استان مازندران و مخصوصاً شهرستان تنکابن نیز برای گرامیداشت این شهید عزیز هر ساله با برگزاری مراسم باشکوه یاد و خاطره شهید شیرودی را گرامی می‌دارند.

این مسئول افزود: امسال به‌خاطر شرایط کرونایی، مردم تنکابن و شیرود از یاد این شهید غافل نبوده و به مناسبت سالگرد شهادت این خلبان بزرگ اقدام به برگزاری یادواره مجازی کرده اند.

این مسئول همچنین از نصب هلی‌کوپتر شهید شیرودی در یکی از میادین شیرود تنکابن خبر داد و با اشاره به گلباران مزار شهید و رونمایی از هلی‌کوپتر، گفت: همچنین پخش قرآن، سرود، دکلمه، سخنرانی و مداحی در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی از جمله موارد محتوایی این یادواره است که در اختیار فعالان فضای مجازی قرار گرفته و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته به‌طور همزمان آغاز به فعالیت خواهند کرد.

ملکی زمان برگزاری یادواره مجازی شهید شیرودی را ساعت ۱۷ عصر امروز تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: علاقمندان به حوزه ایثار و شهادت می‌توانند رأس این ساعت در یادواره مجازی شرکت کنند تا سهمی از این فضای به وجود آمده داشته باشند.

ملکی در پایان با بیان اینکه جا دارد برای شهادت این خلبان شجاع و دلیر وطن برنامه‌ای در سطح ملی برگزار شود، گفت: شیرودی مرد نبردهای سخت هوایی حق بزرگی بر این کشور دارد و باید برای او که می‌گفت: «اگر برای احیای اسلام نبود، هرگز اسلحه به دست نمی‌گرفتم و به جبهه نمی‌رفتم» سنگ تمام بگذاریم.

کد خبر 4910879
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.