پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گسترش فرهنگ خیر وانفاق/۷۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه خدمت رسانی به فقرا و معیشت آنان از جمله وظایف کمیته امداد به شمار می‌رود، افزود: گسترش فرهنگ خیر و احسان و انفاق در جامعه از دیگر وظایف است و اگر این موضوع اساسی در جامعه فراگیر شود مسئله فقر حل خواهد شد.

وی توانمندسازی را راهبرد اساسی برای رفع فقر بین نیازمندان بیان کرد و گفت: افزایش توانایی خانواده‌ها مهمترین رویکرد به شمار می‌رود که در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

نوروزی گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری را مسئله مهم بیان کرد و گفت: مهمترین راهبرد و سیاست این است که کمیته امداد مردمی شود و اکرام ایتام از جمله طرح‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اظهار اینکه طرح اکرام ایتام تجربه نو و تازه ای در دنیا به شمار می‌رود، یادآور شد: باید سهم مردم را در خدمت رسانی به فقرا افزایش دهیم و بالابریم.

محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه سلامت و حمایت پاشنه آشیل کمیته امداد به شمار می‌رود، گفت: توانمندسازی مهمترین مأموریت کمیته امداد به شمار می‌رود و این برنامه در حوزه سلامت و حمایت شکل می‌گیرد.

وی افزود: در استان بیش از ۷۶ هزار خانوار مددجو با ۱۳۰ هزار نفر از خدمات حمایتی بهره مند هستند وضریب نفوذ حمایتی در ۱.۷ درصد از نظر خانواده و از نظر وسعت چهار درصد است و ۴۲ درصد مددجویان در محدوده شهری و و مابقی در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی با اظهار اینکه ۴۳ درصد مددجویان را سالمندان هستند و از ۶۱ درصد مددجویان را زنان سرپرست خانوار شکل می‌دهند افزود: فوت سرپرست خانوار با ۵۱ درصد، ۳۳ درصد به دلیل بیماری و ازکارافتادگی و ۱۱.۶ درصد خانواده‌های مطلقه، یک درصد خانواده‌های زندانی از خدمات بهره مند هستند.

کوچکی با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۶ بیمار صعب العلاج و ۱۳۰۰ نفر افراد زمینگر تحت پوشش هستند، افزود: همچنین ۱۵۸۲ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کد خبر 4916445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.