پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گستاخی‌های آمریکا دیپلماسی مقتدرانه می‌خواهد/لزوم برخورد جدی با هنجارشکنان در سواحل

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی مرکز مازندران اظهار کرد: در طول زندگی همواره تقوا پیشه کنید و این مهم را سرلوحه همه امور قرار بدهید که سفارش همه اولیا و انبیای دین تقوا و پرهیزکاری است، از مزرعه دعا باید محصول تقوا برداشت‌ کنیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، افزود: این بزرگوار مردم را به دارا بودن چند خصلتی سفارش کرد، یکی اینکه مردم نیازهای خود را فقط از خدا بخواهند و دعا کنند، حاجات را به زبان بیاورند و در دل نگهداری نکنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: خصلت دیگری که باید همه مسلمانان به آن توجه کنند این‌ است که  از درگاه خدا بهشت و عافیت بخواهند، مورد بعدی این است که هم از آتش دوزخ به خدا پناه ببرند.

این مسؤول با اشاره به فرموده امام حسین (ع) در دعای عرفه، بیان کرد: حضرت فرمودند؛ من خواسته‌ای از خدا دارم که اگر جز آن چیزی ندهی اشکالی ندارد، ولی اگر همه چیز داشته باشم و آن را ندهی، هیچ فایده‌ای ندارد و آن نجات از جهنم و فرستادن به بهشت است.

محمدی‌لائینی با اشاره به هفته مواد مخدر این بلای خانمان‌سوز، یادآور شد: شهدای مبارزه با مواد مخدر داشتیم، همواره با این معضل کسانی در حال مبارزه هستند، در انقلاب اسلامی همواره مبارزه با این آفت اولویت بود.

وی اظهار کرد: در ماجرای هفتم تیر و شهادت مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و هم‌رزمانش،  از مازندران هم چهار شهید تقدیم انقلاب کردیم، به مناسبت هفته قوه قضاییه از مسؤولان مازندرانی می‌خواهم در حوزه مبارزه با فساد و در مسیر تحقق جهش تولید قدم بردارند.  

امام جمعه ساری بیان کرد: افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد و قیمت‌ها را داریم که حساب و کتابی در کار نیست، زندگی سخت شده و قیمت‌ها کمرشکن، چه کسی با این نرخ ارز و طلا می‌تواند مراسم عروسی برپا کند، در این باره از مسؤولان امر تقاضای نظارت جدی‌تری دارم.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: اگر مواد اولیه برای تولید مرغ را ارزان‌تر به تولیدکنندگان برسانیم قیمت سر به فلک نمی‌کشد رانت‌ها و فساد مالی هم مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به گستاخی در پوشش ظاهری، گفت: برخی از  منظره‌های چندش آور مشاهده می‌شود کسی به کسی نیست، از سواحل هم که اخبار بدی داریم،  یک سری هنجارشکن ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند.

این مسؤول متذکر شد: مسئله گستاخی وعده‌های غربی‌ها را هم در کشور داریم ، سرکرده‌شان که آمریکا باشد از برجام خارج شده است، برخی کشورهای دیگر هم که در برجام حضور دارند بود و نبودشان تفاوتی ندارد، نباید گستاخی‌هایشان را بی‌جواب گذاشت.

محمدی لائینی تأکید کرد:  باید با یک دیپلماسی مقتدرانه با دشمنان برخورد کرده و پاسخ بدهیم.

وی یادآور شد: وزیر اقتصاد در سفرش به مازندران گلایه از کمبود مطالبه‌گری از مسؤولان ما را در مقایسه با مدیران استان‌های دیگر داشتند که بجا است، ما باید از فرصت‌های خوب در استانمان استفاده کنیم. 

امام جمعه ساری در پایان با اشاره به خبر خوشی از سازمان صمت مازندران، یادآور شد: افتتاح کارخانه تولید چادر مشکی در مازندران خبر خوبی بود، باید لباس‌های وزین و سنگین، فراوان و ارزان باشد، این‌ البسه جلف و  مانتوهایی با مدل‌های نامعلوم کجا دوخته می‌شود؟ از کجا وارد می‌شود؟ 

 /۸۶۰۴۸/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.