پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش کامل از برگزاری شانزدهمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه در روستای وناحم+ تصاویر

2

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، شانزدهمین یادواره بزرگداشت 217 شهید والامقام و 4 شهید گمنام بخش چهاردانگه به میزبانی روستای وناجم در محل اردوگاه شهید محمود توکلی در روز پنچشنبه 21 شهریور 1398 در هوایی بارانی برگزار شد.

شانزدهمین یادواره بزرگداشت 217 شهید والامقام و 4 شهید گمنام بخش چهاردانگه همانند گذشته مورد استقبال گسترده مردم ولایت مدار بخش ، خانواده های معظم شهدا، جانبازان چهاردانگه و شهرستان ساری قرار گرفت.

  • دکتر علی اصغر یوسف نژاد و مهندس محمددامادی نمایندگان مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور پیدا کردند.

  • حضور دکتر شجاعی، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی، بابایی کارنامی یکی  از کاندیدای اختمالی این دوره حضور چشم گیری داشتند.

  • قرآن توسط قاری ممتاز کشوری  استاد تاجور که اهل چهاردانگه می باشد قرآئت شد.
  • دنیا زارع دکلمه بسیار زیبایی را در وصف شهدا اجراء کرد.

 

 

*گروه سرود رهپویان ولایت دبیرستان فردوسی ساری در این مراسم سرود های مختلفی را درباره مقام شهدا اجرا کردند.

 

*حجت الاسلام تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه  در این مراسم سخنرانی کوتاه انجام داد.

 

  • حاج علی کلهر از مداحان به نام در این یادواره مداحی بسیار زیبایی را احرا کرد و فضای محفل را کاملا فضای روحانی و به یاد شهیدان تبدیل کرد.

سخنران مراسم  حجت الاسلام مهدی طائب بود، که درباره جایگاه شهید و شهادت سخنرانی کرد.

 

نماز جماعت به امامت حجت الاسلام تیموری امام جمعه چهاردانگه برگزار شد.

معرفی روستای میزبان در سال آتی

در بین نماز ظهر و عصر با حضور مسئولین،  روستای ازنی به عنوان میزبان هفدهمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه مشخص و پرچم یادواره شهدای چهاردانگه به سید مهدی موسوی فرمانده پایگاه مقاومت ازنی تحویل شد.

 

*از خانواده  دانشجوی شهید محمود توکلی به خاطر اهدای زمین برای ساخت اردوگاه تقدیرشد.

 

  • پذیرایی از  مهمانان آخرین بخش برنامه شانزدهمین یادواره بزرگداشت 217 شهید والامقام و 4 شهید گمنام بخش چهاردانگه بود که به خوبی انجام گرفت.
  • حضور تعداد زیادی از معترضین به انتقال زباله ساری به چهاردانگه، بدون هیچ واکنشی گوشه ای دیگر از  حاشیه این مراسم بود که نشان دادن مردم فهیم چهاردانگه به هیچ عنوان از شهدا برای رسیدن به اهداف خود استفاده نخواهند کرد.
  • حضور گسترده خانم ها و جوانان در این مراسم در هوایی بارانی و نامناسب بسیار چشمگیر بود.

  • مردم ولایتمدار و مهمان نواز روستای وناجم میزبانی بسیار خوبی از خود در برگزاری شانزدهمین یادواره بزرگداشت 217 شهید والامقام و 4 شهید گمنام بخش چهاردانگه  به یادگار گذاشتند که جا دارد از زحمات ارزنده آنها در برگزاری مراسم تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آید.
  • به علت بارش باران ونبود پارکینک و جاده مناسببرای رسیدن به محل برگزاری یادواره  باعث مشکلاتی برای مهمانان شده است.
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام امیدوارم یکی از مسئولین برگزارکننده یادواره شهدای چهار دانگه جواب سوالات حقیر رو بده
    ۱-با توجه به منطقه محروم بودن چهاردانگه و کمبود امکانات برای مردم آیا بهتر نیست از مسئولین رده بالای کشوری در این یادواره دعوت بعمل بیاد و از انها برای منطقه کمک گرفت که مردم بیشتر از برکات شهدا بهرمند بشن
    ۲- در همه جای ایران حتی در دورترین نقاط کشور از یادواره شهدا کاملا استفاده میشه تا یادگاری از طرف شهدا برای مردم باقی بمونه دست اورد این یادواره برای اهالی چیست؟
    ۳-چرا کمترین کار و کمک از طرف مسئولین برگزار کننده انجام‌میشه ولی تمام زحمات برای اهالی روستای میزبان هست پس نقش این دوستان چیه؟
    ۴-واقعا مسیر دسترسی به محل برگزاری یادواره در روستای وناجم مناسب و در شاءن مردم ولایت مدار چهاردانگه بود؟انصافا و حقیقتا ترمیم و زیرسازی مسیر به شیوه درست کار سختی بود؟
    ۵-ایا خود مسئولین از شرایط موجود هر ساله ازاین وضع راضی هستند؟
    ۶-ایا پارکبنگ مناسبی برای مردم در نظر گرفته شده بود؟
    ۷واقعا تبلیغات گسترده سطح شهر ساری و منطقه چهاردانگه به مقدار کافی انجام شده بود؟؟؟؟
    ۸-ایا بهترنیست از جوانان در راستای هم اندیشی بهتر برگزار شدن این یادواره کمک گرفته شود یا اینکه فقط باید از دوستان خاص استفاده شود؟
    ۹-بنده بعنوان یکی از اهالی شرکت کننده در این یادواره، از شهدا و مردم عزیز در بی کیفیت برگزار شدن این یادواره عذرخواه هستم واز اهالی و شورای ان روستا بابت زحمات شبانه روزی در دو ماه اخیر نهایت تشکر و قدردانی را دارم چون شخصا شاهد زحمات بعضی از اهالی و شورای وناجم بودم به امید روزی که اینچنین مراسماتی در شان شهدای عزیزمون باشد

    1. ناشناس می گوید

      با سلام و احترام و در پاسخ به نظرات و انتقادات دوست عزیزمون که البته بخشی از آنها به حق بود ذکر چند نکته را ضروری میدانم.
      1-در تمام یادواره هایی که در سال های اخیر در چهاردانگه برگزار شد فضایی به خوبی فضای برگزاری این یادواره وجود نداشت .
      2-پارکینگ مناسبی برای یادواره تدارک دیده و خط کشی شده بود اما به دلیل بارندگی شدید در روز منتهی به یادواره و با توجه به اینکه این فضا کمی از بافت روستا دور بود امکان جایگزینی جایی بهتر از حاشیه جاده ی منتهی به کارنام که فعلا به دلیل بسته بودن بخشی از آن بدون تردد می باشد نبود که از عزیزانی که در داخل زمین های کشاورزی مجبور به پارک شده و در پایان برنامه دچار مشکل شدند عذر خواهی میکنیم.
      3-در زمینه تبلیغات محیطی با توجه به هزینه های سرسام آور چاپ و نصب بنر و وضعیت خاص اقتصادی کشور ( کم شانسی روستای وناجم ) و نبود اعتبار مشخص برای یادواره به جز کمکهای محدود خیرین و برخی نهادها سعی در گسترش و هدایت تبلیغات به سمت فضاهای مجازی شد از جمله شمارش معکوس برگزاری یادواره از یک ماه مانده به یادواره تا روز یادواره و انتشار آن در دو کانال پر طرفدار چهاردانگه ای که چند هزار نفر را پوشش میدهند و کانال یادواره و سایت های مختلف از جمله چهاردانگه نیوز که از همکاری همه ی این عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.ضمن اینکه نصب 4 بیلبورد بزرگ مربوط به سپاه چهاردانگه و پنج بنر داربستی در ساری و مسیر برگزاری و تعدادی بنر تیر برقی در روستاهای اطراف و نصب تمثال مبادک شهدا در مسیر چاپ 1000 برگ تراکت در قطع a3 و توزیع آنها در حسینیه ها و مراکز عراداری و… بخشی از کارهای انجام شده بود که البته با توجه به وسعت و گستردگی منطقه باید مقدار آنرا بیش تر از مقدار فعلی کرد.
      4-با تمام احترامی که برای شما عزیز ناشناس قائلم باید عرض کنم بی کیفیت برگزار شدن یادواره نهایت بی انصافی شماست.گرچه برای شهدای عزیز هرچه قدر تلاش کنیم نمی توانیم قطره ای از دریای ایثار و از خودگذشتگی آنها را جبران کنیم اما از نظر کیفیت مراسم دعوت از سخنران مطرح کشوری و سخنرانی کم نقص و حاشیه ایشان ، استفاده از مداح برتر استانی و شاید کشوری و مداحی شور انگیز و تاثیر گذار ایشان ، استفاده از یک مجری توانمند و کار بلد ، شعر خوانی فوق العاده زیبای دختر خانم وناجمی در وصف شهدا به زبان مازندرانی که اکثر مهمانان تحت تاثیر قرار گرفتند ، استفاده از یک گروه سرود موفق شهرستان و اجرای دو سرود زیبا در وصف شهدا ، استفاده از قاری بین المللی از چهاردانگه ، شروع و پایان به موقع برنامه ، استفاده از سیستم صوتی و تصویری حرفه ای برای پخش در محل بر گزاری ، استفاده از گروه فیلمبرداری کامل و حرفه ای و … به اعتقاد اکثر عزیزانی که در یادواره حضور داشتند دلایلی برای اثبات کیفیت برگزاری یادواره ای بودند که قطعا خالی از عیب و نقص نیست اما نباید به بهانه اشکالات کوچک که در همه ی مراسمات اینچنینی وجود دارد کل کار را زیر سوال برد .
      5- قطعا استفاده بهتر از فکر و اندیشه همه ی عزیزان خصوصا جوانان عزیز منطقه حلقه مفقوده برگزاری برنامه های اینچنینی است که امیدواریم در سال های آتی به شکلی بهتر از آنها استفاده شود.
      6-در پایان به عنوان یکی از افراد حاضر در این برنامه از تک تک اهالی محترم روستای وناجم و روستاهای اطراف مسئولین منطقه ای و شهرستانی و استانی ،اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای چهاردانگه ،اعضای کمیته های روستا ، اعضای شورای اسلامی روستا ، بسیجیان و همه ی کسانی که به نحوی در این برنامه مشارکت داشتند صمیمانه سپاسگزارم و همچنین ابتدا از شهدای عزیزی که یادواره به یادشان برگزار شد و سپس ازمهمانان گرانقدر حاضر در برنامه به دلیل قصور در اجرای برنامه که بخش اعظم آن به دلیل شرایط نامساعد جوی و غیر عمد بود عذرخواهی میکنم و امیدوارم که رهرو واقعی شهدای عزیز باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.